جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد با حضور فرماندار اردکان و اعضای این سه انجمن در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی آیت‌الله فاضل برگزار شد.

 یزدفردا- به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، هادی مقیمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان با تأکید بر بهبود کیفی وضعیت کتابخوانی و جذب هرچه بیشتر افراد به سمت مطالعه و رونق کتابخانه‌ها، توسعه کمی کتابخانه‌ها را اولویت دوم دانست.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری فراخوان «چگونه کتابخوان شویم» را برای آگاهی مسئولان از نظرات و دیدگاه‌های مردم در این حوزه را مطرح کرد و اظهار داشت: پس از اجرای این فراخوان می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های خیران و همچنین رایزنی با مسئولان صنایع شهرستان، سطح فرهنگی اردکان را ارتقا بخشید.

در ابتدای این جلسه حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان، گزارشی از مصوبات انجمن‌های اردکان، احمد آباد و عقدا در سال 95 را به صورت  خلاصه بیان کرد.

در ادامه جلسه، اعضای انجمن‌های سه‌گانه شهرستان اردکان با ضروری دانستن بحث رشد فرهنگی جامعه و نقش حیاتی کتابخانه‌ها در این امر، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در راستای بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی پرداختند.

ضرورت احداث کتابخانه مرکزی شهرستان، احداث کتابخانه در نقاطی از شهر که فاقد فضای مطلوب کتابخانه‌ای هستند و استفاده از ظرفیت خیرین برای تحقق این امر، بهبود و تجهیز منابع کتابخانه‌های عمومی عقدا و اجرای برنامه‌های متنوع به منظور جذب کتابخوان در سطح شهر احمدآباد، از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان این جلسه مشترک از تلاش‌های و همراهی‌های اعضای انجمن‌های اردکان، احمدآباد و عقدا تشکر به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا