نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد در چهارمین همایش کشوری افغانستان‌شناسی از نخبگان مهاجر افغانستانی ساکن در ایران خواست ارزش‌های انقلاب اسلامی را ترویج و مردم دنیا را با این آرمانها آشنا کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، چهارمين همايش كشوري افغانستان شناسي روز دوشنبه 16 اسفندماه با حضور «آيت الله محمدرضا ناصري» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، «حجت الاسلام والمسلمين اکبر فلاح نژاد» نماينده دفتر مقام معظم رهبري و رئيس كميته ديني، علمائي و نخبگان پناهندگان جمهوري اسلامي ايران، «حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلی صالحی» معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، «سيوانكا دانابالا» نماينده كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، «نصيب احمد نور» سفير افغانستان در ايران و مديران‌كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانهاي اصفهان، سيستان و بلوچستان، قم و يزد در سالن همايشهاي تالار فرهنگيان يزد برگزار شد.
امام جمعۀ یزد در این همایش با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب برای علم آموزی مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران، گفت: شایسته است نخبگان مهاجر افغانستانی، مردم دنیا را با اهداف، ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا کنند.
«آیت الله محمدرضا ناصری» خدمت به مسلمانان و مردم مظلوم جهان را مهمترین ویژگی و آرمان انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تمام تلاش و جدّیت خود را برای پیشرفت علمی، آموزشی و دینی به کار گیرند.
نمایندۀ ولی فقیه در استان افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی نقش مهمی در پرورش نخبگان فرهنگی، ‌هنری، اجتماعی، دینی و علمی ایفا می‌کند.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه هدف، یکی از مهمترین عناصر رسیدن انسان به تعالی بشری است، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل بسیاری از جوامع غربی نداشتن هدف برای زندگی است.
امام جمعه یزد آیات قرآن کریم را راهنمایی کامل برای شناخت و آگاهی از هدف زندگی دانست و ادامه داد: آشنایی با خدای متعال قدم اول شناخت خود و هدف از زندگی در دنیاست.
آیت الله ناصری در پایان سخنان خود تصریح کرد: جوانان باید بیشتر از گذشته نسبت به هدف خود از زندگی آگاهی داشته باشند و سعی کنند با ملاک قرار دادن سبک زندگی پیامبران و امامان معصوم (ع)، خود را از توطئه‌های شوم دشمنان دین اسلام دور کنند.
گفتنی است در ادامه این همایش، ضمن رونمائی از نرم افزار آثار برگزیدگان چهارمین همایش کشوری افغانستان شناسی، از برگزیدگان این همایش در رشته های حفظ و قرائت قرآن، هنری، فرهنگی و ورزشی با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا