استاندار یزد پیش از ظهر دوشنبه 16 اسفندماه در همایش تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر رئیس‌جمهوری از دانش‌آموزان استان خواست روحیۀ پرسشگری و انتظار پاسخ‌دهی را در خود تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، همایش تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر رئیس‌جمهوری، پرسش مهر استاندار و نیز نشست صمیمی استاندار با رؤسای شوراهای دانش‌آموزی، با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «احمد شیرزاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولان، معلمان و کارشناسان آموزش‌وپرورش استان و دانش‌آموزان برگزیده در مجموعۀ فرهنگی دانش‌آموز یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این همایش فرهنگ پرسشگری و انتظار پاسخ‌دهی را دو موضوعی دانست که اگر تقویت شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه قدرت پرسشگری بیانگر فضای دموکراسی است؛ از دانش‌آموزان استان خواست خود را از سؤال پرسیدن محروم نکنند.
وی تشکیل شوراها و تشکل‌های دانش‌آموزی را ارزشمند دانست و گفت: شوراها به دانش‌آموزان یاد می‌دهند چگونه از خِرَد جمعی استفاده کنند؛ همفکری و همدلی کنند و چگونه منجر به توسعه شوند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان شاخص‌های دانش‌آموز شایسته برای حضور در شوراهای دانش‌آموزی را جدّیت، علاقه و باور به هدف بیان کرد و ادامه داد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی موجب خواهد شد دانش‌آموزان ملاک افراد کاردان را بشناسند؛ رقابت کردن را بیاموزند و با شیوه‌های مدیریت آشنا شوند.
میرمحمدی تقویت ایده‌پردازی، رشد خلاقیت و مهارت‌افزایی را از مزایای شورای دانش‌آموزی دانست و از دانش‌آموزان خواست: نگرش‌های مثبت را در خود تقویت کنند؛ از منفی‌بافی دوری نمایند و تأثیرگذاری خود در جامعه را باور داشته باشند.
وی مشارکت در انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری و پنجمین دورۀ شوراهای اسلامی شهر و روستا را عامل اقتدار ملی دانست و گفت: دانش‌آموزان با علم به اینکه سرنوشت ملّت و کشور با انتخابات رقم می‌خورد، برای انتخاباتی سازنده مشارکت کنند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه افراد کارآمد، کسانی هستند که دارای قدرت تصمیم‌گیری، شجاعت، درک و فهم مسائل داخلی و خارجی هستند، اظهار امیدواری کرد: دانش‌آموزان برای کسب آشنائی با افراد کارآمد، تلاش و این آگاهی را به دیگران نیز منتقل کنند.
گفتنی است استان یزد جزو پنج استان برتر در پرسش مهر رئیس‌جمهوری شناخته شده است که دانش‌آموزان برتر استان در رشته‌های مقاله‌نویسی، شعر، انشا، داستان، نمایش‌نامه‌ نویسی، فیلم کوتاه، نقاشی، کاریکاتور، پوستر، خوشنویسی، وبلاگ‌نویسی، عکاسی و تصویرسازی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا