استاندار يزد روز یک‌شنبه 15 اسفند ماه در مراسم روز درختكاري گفت: فضاي سبز و ايجاد پوشش گياهي شاداب و بانشاط از ضروری‌ترین نيازهاي استان يزد است و توسعۀ این فضا با مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد تحقق می‌یابد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز یک‌شنبه 15 اسفند ماه مراسم روز درختكاري با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار يزد، «عباس حیدری» مديركل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مسئولان شاهدیه در محل احداث پارک بزرگ شاهدیه برگزار شد.
استاندار يزد در این مراسم ضمن تبریک هفتۀ منابع طبیعی و روز درختکاری بیان کرد: ایام این هفته از زیباترین روزهاست زیرا همه در این ایام اقدام به کاشت نهال و درخت می کنند.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: خوشبختانه در یک سال و شش ماه گذشته 50 هکتار به فضای سبز شهر یزد اضافه شده است اما باز هم سرانۀ فضای سبز مناسبی نداریم و مردم استان و به‌ویژه نسل جوان به ايجاد فضاهاي سبز شاداب و بانشاط نياز دارند.
وی افزود: سنت كاشت نهال و درخت در تاريخ و فرهنگ ايران اسلامي داراي قدمت است و بزرگان دين ما نيز به اين سنّت حسنه تأكيد داشته‌اند.
میرمحمدی با اشاره به شعار " به یاد هر شهید یک درخت بکاریم " خاطرنشان کرد: این شعار زیبا پیام شهدای عزیزمان است که با ایثار و جانفشانی خود حیات بشری را تضمین کرده اند.
استاندار یزد بر توسعۀ فضای سبز استان تاکید کرد و گفت: توسعۀ این فضا با مشارکت مؤثر سازمانهای مردم نهاد و مردم تحقق می یابد و مردم آن مراقبت لازم را از پارکها و فضای سبز انجام خواهند داد.
وی با بیان اینکه زنجیره و چرخۀ حیات به آب، خاک، گیاه و جانوران وابسته است، ایجاد و توسعۀ فضای سبز و پوشش گیاهی را از نظر جسمی و روحی برای بشر بسیار تاثیرگذار دانست.
عالی‌ترین مقام اجرائی استان اصلی ترین وظیفه پس از کاشت نهال و درخت را نگهداری از درختان عنوان و اظهار امیدواری کرد: در کنار مدیریت مصرف آب که مردم استان در این زمینه الگوئی برای کشور هستند، شاهد توسعۀ فضای سبز در همه شهرستانهای استان یزد باشیم و با ایجاد پارکها و فضاهای سبزی شاداب افزایش نشاط روحی مردم در کنار سلامت جسم آنها را مشاهده کنیم.
گفتنی است در این مراسم با کاشت نهال توسط استاندار یزد، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مسئولان شاهدیه عملیات اجرائی پارک بزرگ شاهدیه در مساحت 67 هکتار و با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 400 میلیون ریال آغاز شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا