مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد در همايش اقتصاد مقاومتي و اشتغال پايدار روستايي، ايجاد اشتغال در روستاها را از اهداف و برنامه هاي راهبردي دولت تدبير و اميد عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، همايش اقتصاد مقاومتي و اشتغال پايدار روستايي روز چهارشنبه يازدهم اسفند ماه با حضور«محمد يارمند» مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد، «هادي مقيمي» فرماندار شهرستان اردكان، بخشداران، دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستا در سالن آمفي تئاتر دانشگاه يزد برگزار شد.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در اين همايش ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: دولت تدبير و اميد در دو سال گذشته به روستاها توجه ويژه اي داشته و ايجاد اشتغال پايدار در روستاها از برنامه هاي راهبردي و رسالتهاي اصلي دولت بوده است.
«محمد يارمند» ادامه داد: خوشبختانه برنامه هاي خوبي در راستاي تسهيل اشتغال پايدار در روستاها در حال اجراست و دولت بستر لازم را براي اجراي طرحهاي توليدي مشاركتي روستائيان فراهم كرده است.
وي افزود: افتخار داريم در استان يزد اداره كل دفتر امور روستايي  و شوراهاي استانداري از نظر جذب اعتبارات اشتغال روستائيان جزو 3 استان برتر در سطح كشور است.
يارمند با بيان اينكه روستا كانون اشتغال و كارآفريني در كشور است، خاطرنشان كرد: كالبد روستا، ماهيت دروني و بافت روستا مظهر اقتصاد مقاومتي است و حفظ اين ماهيت و اصالت كه با كمك خود روستائيان تحقق مي يابد، گام نهادن در مسير اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي و فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه مي باشد.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري  با اشاره به اينكه متأسفانه در سالهاي اخير در استان با پديده خشكسالي روبرو بوده و هستيم، گفت: اگر تنها كشاورزي و دامپروري شغل روستائيان ما باشد اشتغال در روستاها ناپايدار خواهد بود.
وي افزود: خوشبختانه در دولت يازدهم در استان يزد در روستاها با 200 مورد درخواست مجوز براي خانه‌هاي بوم گردي روستايي روبرو بوده ايم كه از اين تعداد براي 130 مورد درخواست، مجوزهاي لازم صادر شده و 50 خانه بوم گردي به بهر برداري رسيده و در حال فعاليت است.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري به بسترهاي حمايتي و تسهيلات در خدمت مردم براي روستائيان در دولت تدبير و اميد اشاره كرد و ادامه داد: براي 13 بخش و 20 دهستان محروم تسهيلاتي با كارمزد هشت درصد با سقف 100ميليون تومان اختصاص يافته است كه واحدهاي توليدي اشتغال زا در روستاها مي توانند از اين بسته هاي حمايتي استفاده كنند تا گامهاي ارزشمندي براي ايجاد اشتغال پايدار در روستاها برداشته شود.
يارمند در پايان سخنان خود شوراهاي اسلامي شهر و روستا و دهياري‌ها را نهادهاي عمومي خدمت رسان به مردم، برخاسته از مردم و از افتخارات دولت اصلاحات دانست و اظهار اميدواري كرد: روستاهاي استان يزد بتوانند با حمايت همه جانبه مسئولان استان، در اجراي طرحهاي حمايتي دولت از روستاها موفق و الگويي براي ساير روستاهاي كشور باشند.
گفتنی است «حسين ملكي نژاد» دبير اين همايش و استاد دانشكده منابع طبيعي دانشگاه يزد در همایش اقتصاد مقاومتي و اشتغال پايدار روستايي  با ارائه مقاله اي با موضوع «آب، اقتصاد مقاومتي و اشتغال زايي در روستا» روستا را تجسّم اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: روستائيان لايق ترين افرادي هستند كه در راستاي تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي كار و زندگي مي كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا