معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: دامپزشكي بخش مهمي از سلامت و بهداشت عمومي جامعه است و ناديده گرفتن آن صدمات جبران ناپذيراي براي سلامت جامعه خواهد داشت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: دامپزشكي بخش مهمي از سلامت و بهداشت عمومي جامعه است و ناديده گرفتن آن صدمات جبران ناپذيراي براي سلامت جامعه خواهد داشت.

دکتر محمد رضا متوسل الحسینی با اشاره به نقش دامپزشكي در زندگي روزمره و سلامت شهروندان، افزود: اهميت دامپزشكي در تأمين سلامت فردي و رواني جامعه و همچنين بهداشت عمومي مي تواند در جاي جاي جامعه به وضوح مشاهده شود، نقش دامپزشكي در تأمين بهداشت و سلامت عمومي جامعه امري غير قابل انكار است .

وي ادامه داد: سه وعده غذاي روزانه بشر پيوندي اساسي با محصولات غذايي دارد كه بسياري از آنها نظير لبنيات ،گوشت قرمز ،مرغ و ماهي منشاء دامي دارد و دامپزشکی طبق قانون، متولي نظارت و بازرسي بر توليد و عرضه بهداشتي مواد خام غذايي با منشاء دامي می باشد كه مسئوليت آن بر عهده دامپزشكان و دانش آموختگان حرفه دامپزشكي است که كم توجهي يا بي توجهي به اين حلقه واسط بهداشت و سلامت مي تواند عواقب خطرناكي براي سلامت فردي و رواني جامعه ايجاد كند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک، اقدام به اجرای طرح های تست و کشتار، واکسیناسیون دام ها، سم پاشی اماکن دامی، در اختیار گذاشتن آموزش های لازم برای دامداران و سایر آحاد جامعه در قالب بروشور، پوستر و کلاس های آموزش تخصصی می نماید. همچنین این ارگان در همکاری با سایر دستگاه های ذی ربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، صدا و سیما و آموزش و پرورش با بهره گیری از پتانسیل های آموزشی و عملیاتی متقابل، در ارتقاء سطح فرهنگ بهداشتی جامعه به منظور دستیابی به جامعه ای پاک از بیماری های مشترک می کوشد.

دکتر متوسل الحسینی در پایان عنوان کرد: اگر چه کارکنان خدوم دامپزشکی در راه انجام وظیفه، بدون هیچ چشم داشتی کلیه خطرات این حرفه را به جان می خرند، اما امیدواریم با ارتقاء آگاهی جامعه و مسئولين امر نسبت به مشقات و خطرات پیش روی این بخش و همكاري با مجموعه خدمتگزاران خود، مسير خدمت بهتر را براي اين عزيزان فراهم نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا