محمدعلی طالبی در ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و تأکید وزارت کشور، گفت: جمع‌آوری متکدیان به طور جدّی در دستورکار دولت قرار گرفته است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، جلسۀ هم‌اندیشی ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران استان، صبح سه‌شنبه سوم اسفند به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیری مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار درخصوص تصمیم کنونی استان دربارۀ متکدی‌گران و دست‌فروشان گفت: با توجه به قرارگیری در آستانۀ نوروز و تأکید وزارت کشور  بر ساماندهی تکدی‌گران به‌ویژه در شهرهای مهمان‌پذیر، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت ساماندهی را در دستورکار قرار داده‌ایم.
«محمدعلی طالبی» اظهار تأسف کرد که در استان برخي دستگاه هاي مسئول آنگونه که باید به ساماندهی متکدیان نپرداخته اند و نتیجۀ آن هم افزایش متکدیان بوده است که چهرۀ شهر را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات اجتماعی را دامن زده است.
رئیس ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران استان گفت: راه‌کارهایی برای تأمین زیرساخت‌ها و مکانی برای ساماندهی کودکان اندیشیده شد که متأسفانه شاهد بی‌توجهی دستگاه‌های مسئول در این زمینه بود‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ و شرایط اجتماعی استان نباید تحت تأثیر تکدی‌گری قرار گیرد، بیان کرد: لازم است دستگاه‌هایی مانند نیروی قضایی و انتظامی، اداره بهزیستی و اداره اتباع و مهاجران خارجی و به ويژه شهرداري با محوریت فرمانداری یزد ساماندهی متکدیان تا پایان سال را پیگیری كنند.
طالبی گفت: لازم است ضمن جمع‌آوری متکدیان از سطح استان، محلی موقت برای نگه‌داری آنان تأمین و پیگیری شود مرکزی دائمی از سوی شهرداری به این امر اختصاص یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: باید شرایطی فرآهم شود که متکدیان در هیچ نقطه‌ای از شهر برای تکدی‌گری و دستفروشی احساس امنیت و آرامش نکنند.
طالبی همچنین بر فعال کردن تشکل های اجتماعی برای ساماندهی متکدیان، کودکان خیابانی و اتباع اشاره کرد.
گفتنی است در این جلسه اعضا گزارشی از وضعیت متکدیان و کودکان کار استان بیان و دربارۀ راهکارهای چگونگی ساماندهی آنان هم‌اندیشی کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا