رئیس دفترامورآموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه : امیدوارم بتوانیم در سال 96 یک مدرسه خاص اُتیسم دراستان یزد داشته باشیم .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد "دکتر علی اللهیار ترکمن " رئیس امور آموزشی و پرورشی سازمان برنامه و بودجه که برای نظارت براعتبارات تخصیص یافته و فعالیت های که آموزش و پرورش درتفاهم نامه ها با سازمان برنامه مبادله می کند به یزد سفر کرده بود درجریان بازدید از فعالیت های آموزش و پرورش استثنائی گفت : امیدوارم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه استان بتوانیم درسال 1396 یک مدرسه خاص اُتیسم برای کودکانی که مبتلا به این نقیصه هستند دراستان یزد داشته باشیم .

"دکتر اللهیار ترکمن " بر ضرورت فراهم آوردن شرایط خاص تحصیلی برای کودکان استثنائی تاکید کرد و افزود : استان یزد از استانهای پیشرو درنحوه اداره و نظارت بر مدارس استثنائی است .

وی به بررسی برخی از کمبودها و تجهیزات مدارس استثنائی استان اشاره کرد و گفت : تعمیر و تامین سیستم گرمایشی مدارس ، تامین تجهیزات توانبخشی برای کودکان جسمی و حرکتی و راه اندازی یک مدرسه اتیسم از جمله مواردی است که برای تامین اعتبار آن تلاش خواهیم کرد .

ایشان همچنین به بازدید خود از موزه علوم طبیعی یزد اشاره کرد و با برشمردن تاثیر این موزه در پیشبرد و تعمیق سطح یادگیری و ماندگاری آن از تلاش و همت استان درراه اندازی و ارتقای آن قدردانی کرد وگفت : برای ارتقای نوآوری های لازم دراین موزه ، اعتبار یک کتابخانه تخصصی کوچک در این مرکز تامین خواهد شد .

تامین و پرداخت مطالبات فرهنگیان از اولویت ها و مباحث بسیارپراهمیت برای دولت است

این مسئول تامین و پرداخت مطالبات فرهنگیان را از اولویت ها و مباحث بسیارپراهمیت برای دولت دانست و گفت تامین 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و 2 هزار و 700 میلیارد تومان از حق التدریس معلمان تا پایان شهریور ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 ، مطالبات شیر مدارس ، فوق العاده نوبت دوم و ...دراین راستاپرداخت شده است

"الهیار ترکمن "اظهار امیدواری کرد حق التدریس شاغلین ، آزاد،  خریدخدمات آموزشی( طرح بسته حمایتی)   ، اضافه کار ، حقوق وعیدی سرباز معلمان ، حقوق وعیدی کارکنان قراردادی نیز حداکثر تا قبل از 20 اسفند ماه براساس ساز و کار بودجه تامین و پرداخت شود و امید وارم امسال یک سال کم مطالبه ای را پشت سر بگذاریم .

وی در مورد زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 گفت : بعد از تامین و پرداخت 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای پاداش ومطالبات مرخصی بازنشستگان سال 94 ، خزانه به یک فرصت بروز کردن برای پرداخت تعهدات قانونی اسفندماه خود نیازمند است و قطعا پرداخت پاادش بازنشستگان سال 95 دردستور کار خواهد بود و امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم براساس سطح توانائی و نقدینگی که در خزانه وجود دارد این اعتبار تامین و پرداخت شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا