استاندار یزد روز پنج‌شنبه 28 بهمن ماه در نشست ملّی گردشگری، مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها گفت: موانع توسعۀ گردشگری را باید شناخت، برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد و با مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری رتبۀ گردشگری کشور را افزایش داد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، همایش ملّی «گردشگری، مدیریت فرصت‌ها و جاذبه ها» با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «محمدعلی کریمی» معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه پیام نور کشور، «سیدمحمد رستگاری» فرماندار مهریز، «سیدحسین میرحسینی» معاون تشریفات، روابط عمومی و امور بین الملل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، رئیس دانشگاه پیام نور استان، استادان، دانشجویان و فعالان عرصه گردشگری در مجموعه راه و ما برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: شایسته است ایران با توجه به فرهنگ و تاریخ عمیق و نیز تمدن کهن و تأثیرگذار خود رتبه بالائی در جذب گردشگر داشته باشد.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: لازم است موانع توسعه گردشگری در کشور را شناخت و بررسی کرد که اگر بستر و امکاناتی وجود دارد، تعداد گردشگران نیز آن‌گونه که شایسته است، افزایش یابد.
استاندار یزد هشت سال جنگ تحمیلی را مانعی برای حضور گردشگران در کشور در آن مقطع زمانی بیان کرد و افزود: به‌طور قطع مشاهدۀ رفتار، روابط اجتماعی، فرهنگ، نوع‌دوستی، صلح‌دوستی، محبت، همدلی، صداقت و درستی مردم ایران منجر به افزایش فهم متقابل میان ایرانیان و مردم دنیا و نیز انتقال فرهنگ ما به جهان خواهد شد.
میرمحمدی ادامه داد: بدون تردید ویژگی‌های ایرانیان برای دنیا جالب توجه و حضور آنها در این کشور جاذبه‌های عمیقی برای آنان دارد و تداعی‌کننده مفهوم آزادی خواهد بود.
وی بافت تاریخی یزد را بزرگترین و وسیع ترین بافت خشتی زندۀ دنیا دانست که جاذبه ارزشمندی برای مردم جهان است و گفت: کویر و آسمان پُرستارۀ یزد، ریگزارها، گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، طراحی و معماری، میراث فرهنگی، موزه‌ها و دیگر جاذبه‌های این استان بخشی از فرصت‌های طلایی گردشگری در کشور است که می‌طلبد از طریق برگزاری همایش‌های علمی مانند این همایش برای مدیریت درست آنها برنامه‌ریزی کرد.
عالی ترین مقام اجرائی استان بیان کرد: به لطف خدا ابتدا برای رفع موانع توسعۀ گردشگری تلاش و هم‌زمان با آن در مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با همّت متفکران و بزرگان بهترین شیوه‌های مدیریت گردشگری در استان را دنبال خواهیم کرد.
میرمحمدی به افزایش قابل توجه گردشگران استان یزد از سال 92 تاکنون اشاره کرد و افزود: افزایش گردشگران نسبت به گذشته روند مطلوبی داشته است اما این افزایش هنوز تا جایگاه مطلوب استان فاصله دارد و ما باید همچنان نیز بسترهایی اعم از تأمین امنیت، بهداشت، محل استقرار گردشگران و آموزش راهنمایان گردشگری را تقویت کنیم تا شاهد افزایش میلیونی گردشگر در استان باشیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود توجه به صنعت گردشگری را ضرورت توسعه در استان یزد دانست زیرا صنعتی پاک، مؤثر، پیش‌برنده و آسان‌کنندۀ فعالیت‌هاست و اظهار امیدواری کرد: این همایش همراه با خلق فرصت‌ها و راه‌کارها در حوزۀ گردشگری باشد و دولت نیز بهرۀ لازم را از دستاوردهای چنین همایش هائی داشته باشد.
گفتنی است اولین همایش ملی گردشگری، مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با محور گردشگری و توریسم در روزهای 28 و 29بهمن ماه به ریاست «سعید عابسی» رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد در حال برگزاری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا