پیش از ظهر امروز بار دیگر کسبه خیابان قیام یزد در اعتراض به اجرای طرح جدید این خیابان تجمع کردند.
خبرنگار یزدرسا با حضور در جمع بازاریان با تعدادی از آن‌ها گفت وگو کرده است.

محمدعلی شاهنده:این خیابان خیابانی نیست که فقط بحث تجاری و رفت وآمد در آن مطرح باشد. نظر مردم این است که این طرح بدون کارشناسی بوده و باید به حالت اولیه بازگردانده شود.
 میراث فرهنگی با وجود اینکه داعیه‌دار بحث بافت تاریخی شهر است، اما در این زمینه سکوت کرده است. شنیده‌ها حاکی از این است که مدیریت جدید بعد از آقای شرافت، نظر مخالف خودش نسبت به این موضوع را اعلام کرده است منتها داعیه‌دار این طرح بیشتر از همه آقای سیدحسینی معاون عمرانی استاندار است و مردم از این بی‌تدبیری در این مسئله واقعا ناراحت هستند.

سعید منتظری:سئوال این است که خیابانی که الان دارید مسدود می‌کنید جایگزینش کجاست؟!
حدود چهارصد مغازه در این خیابان وجود دارد، حدود 10 بانک قرار دارد. نه برای خود مغازه‌دارها و نه برای مشتری‌ها هیچ‌گونه جای پارکی مشخص نشده است.
آیا فکری برای آتش‌سوزی در این خیابان نکرده‌اند؟ فکری برای حضور آمبولانس در این خیابان نکرده‌اند! اگر باران ببارد این خیابان به رودخانه تبدیل می‌شود!

جمالی:الان اوضاع بازاری‌ها این خیابان به گونه‌ای شده که همان بازاری که قبلا خیر بوده حالا خودش نیاز به وام پیدا کرده است.

مدرسی:الان اوضاع خیابان به گونه‌ای است که کسی به بازار رجوع نمی‌کند. با توجه به مشکلاتی که برای مشتری‌ها وجود داشت و اعتراض‌هایی که آن‌ها داشتند من مغازه‌ام را جمع کرده‌ام

سپنتا نیکنام:  اگر این طرح جوانب و ریزه‌کاری‌های اطرافش نیز مورد توجه قرار بگیرد در آینده برای شهر طرح خوبی می‌شود. اما اگر ریزه‌کاری‌های اطراف طرح دیده نشود، خوب نخواهد بود و برعکس عمل می‌کند. الان با شرایط فعلی من حرف بازاری‌ها را قبول دارم.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا