مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشستی با رؤسای انجمنهای زرتشتیان استان با اشاره به اینکه اقلیتهای دینی برابر اصل 13 قانون اساسی به رسمیت شناخته شده‌اند، گفت: رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید تاکید فراوانی بر رعایت حقوق و آزادی‌های اساسی پیروان سایر ادیان و مذاهب دارند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست رؤسای انجمن های زرتشتیان استان با حضور «محمدامین رضازاده» مدیرکل سیاسی وزارت کشور، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و «اسفندیار اختیاری» نمایندۀ زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در این نشست با گرامی داشت یاد و خاطرۀ حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب با اشاره به رسمیت شناخته شدن اقلیتهای دینی برابر اصل 13 قانون اساسی، بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران همۀ مردم از حقوق مساوی برخوردار هستند.
«محمدامین رضازاده» با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تلاش برای رعایت حقوق همۀ شهروندان به عنوان ولی نعمتان تاکید دارند، گفت: در بیانیۀ سوم رئیس جمهوری نیز بر رعایت حقوق و آزادی‌های اساسی پیروان سایر ادیان و مذاهب تاکید شده است.
وی ادامه داد: اداره کل سیاسی وزارت کشور مسئولیت کمیسیون مادۀ 10 احزاب و تشکلها و کمیسیون اقوام، فرق، ادیان و مذاهب را برعهده دارد و عضو ستاد حقوق بشر قوۀ قضائیه نیز می باشد که در واقع پیگیری مطالبات قانونی پیروان ادیان الهی را برعهده دارد.
رضازاده خاطرنشان کرد: ایرانیان همیشه با پیروان ادیان الهی رابطۀ دوستی خوبی داشته اند و این زندگی مسالمت آمیز همراه با تعامل از فرهنگ غنی ما نشات گرفته است.


زندگی مسالمت آمیز مسلمانان با زرتشتیان استان


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مسلمانان در استان یزد با پیروان سایر ادیان به ویژه زرتشتیان گفت: این رابطه و تعامل از گذشته تاکنون وجود داشته و متقابل بوده است.
«محمدعلی طالبی» بیان کرد: مردم یزد از دیرباز شاهد خدمات زرتشتیان استان در قالب فعالیتهای خیریّه و موقوفات ازجمله مراکز درمانی و مدارس بوده اند.
طالبی ادامه داد: زرتشتیان استان در مراسمهای ملّی از جمله راهپیمائی 22 بهمن و سایر مناسبتهای ملّی حضوری فعال و مؤثر داشته و دارند و نمونۀ آن برگزاری مراسم دعاخوانی برای مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در آتشکدۀ یزد بود و این تعاملات موجب خنثی شدن شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمنان شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید مجموعۀ مدیران استان سعی بر رعایت حقوق شهروندی و تامین حقوق اساسی همه شهروندان از جمله اقلیتهای مذهبی داشته اند.
گفتنی است در این نشست رؤسای انجمن زرتشتیان استان بر وحدت، تعامل، همکاری و همدلی تاکید کردند و مسائل و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا