کتابخانه عمومی مصلای احمدآباد، عصر پنج‌شنبه 21 بهمن با حضور نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد و فرماندار اردکان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این کتابخانه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و بیان دستاوردهای سی و هشت ساله انقلاب اسلامی، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب در حوزه کتابخانه‌ها، توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها است که باعث شده مردم بتوانند در شرایط یکسان از منابع اطلاعاتی موجود استفاده کنند.

وی تأسیس کتابخانه در مجموعه مصلای بقیه‌الله احمدآباد را نشانه اندیشه مردم‌محور و علم‌دوستی امام جمعه احمدآباد عنوان کرد و وی را نمونه بارز روحانی انقلابی دانست که برای تحقق اهداف والای انقلاب در تلاش است.

حجت‌الاسلام حسین صابری، امام جمعه شهر احمدآباد نیز در آیین افتتاح دومین کتابخانه این شهر، هدف از تأسیس کتابخانه در کنار مصلای بزرگ شهر را افزایش سطح دانایی و آگاهی اقشار جامعه و سهولت دسترسی آنان به منابع علمی و اطلاعاتی دانست و اظهار امیدواری کرد: افزودن کتابخانه به مجموعه مصلای احمدآباد، مردم این شهر را به مطالعه و کتابخوانی بیشتر علاقه‌مند کند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و هادی مقیمی، فرماندار اردکان نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیرزی انقلاب اسلامی، گزارش کوتاهی از وضعیت کتابخانه‌های استان و شهرستان ارائه دادند.

در پایان آیین افتتاح کتابخانه‌های عمومی مصلای احمدآباد اردکان، از حجت‌الاسلام صابری امام جمعه این شهر به دلیل تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی قدردانی شد.

کتابخانه عمومی مصلای احمدآباد دومین کتابخانه عمومی شهر احمدآباد است که به همت امام جمعه این شهر و همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان، در محل مصلای احمدآباد راه‌اندازی شده و شامل بخش مخزن، بخش کودک، سالن مطالعه خواهران و برادران است.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا