کتاب «جانستان کابلستان»، روایت سفر رضا امیرخانی به کشور افغانستان، چهارشنبه شب (20 بهمن) با حضور این نویسنده برجسته کشوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمع زیادی از دوست‌داران کتاب و کتابخوانی در کتابخانه محمد مفیدی بافق نقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست ادبی که محمدرضا بایرامی، یکی دیگر از نویسندگان مطرح کشور نیز حضور داشت، 8 تن از اهالی کتاب و کتابخوانی به نقد کتاب جانستان کابلستان اثر رضا امیرخانی پرداختند و سئوالاتی نیز در خصوص شیوه رسم‌الخط وی در نگارش آثارش و همچنین علل و انگیزه‌های سفر به کشور همسایه افغانستان و خلق کتاب موردنقد مطرح کردند.

حسین ارجمند، سیدعلیرضا ناظری، سیداحسان شریعتی، جلیل زعیمیان، امیرعباس امینی، سیدرسول بهشتی‌زاده، بی‌بی سادات میرعلمی و مینا پاکاری، هشت منتقدی بودند که به بررسی و نقد زوایای فنی، محتوایی و نگارشی کتاب جانستان کابلستان پرداختند.

رضا امیرخانی نیز در بخشی از این مراسم و پس از استماع نقدهای مطرح شده نسبت به اثر خود، توضیحاتی در خصوص علت به کارگیری شیوه نگارش خاص در آثارش ارائه کرد و به تشریح برخی ابهامات و سئوالات در خصوص کتاب جانستان کابلستان پرداخت.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش پایانی این مراسم با قدردانی از رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق به دلیل برگزاری موفق جلسه نقد کتاب جانستان کابلستان، برگزاری این چنین جلساتی را برای ترغیب مردم به کتاب، مطالعه و انس با کتابخانه‌های عمومی مفید ارزیابی کرد.

وی همچنین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از حضور امیرخانی و بایرامی، دو تن از نویسندگان مطرح کشوری در این نشست ادبی قدردانی کرد.

گفتنی است، کتاب جانستان کابلستان، اثر رضا امیرخانی پس از سفر وی به کشور افغانستان در سال 1388 و در قالب سفرنامه‌ به رشته تحریر درآمده و تاکنون 8 بار نیز تجدید چاپ شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا