معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در نشست شوراي اداري استان يزد گفت: مرم همیشه در صحنۀ ایران با اتّحاد، همدلی و همبستگی خود همواره از نظام و دولت حمایت کرده اند و با حضور گسترده در راهپیمائی 22 بهمن تؤطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست شوراي اداري استان، عصر چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه با حضور نماينده ولي فقيه، معاون رئيس جمهوري و رئیس بنياد شهيد و امور ايثارگران و هیئت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، فرمانداران و مديران استان و اعضای شورای اداری در تالار انديشه استانداري يزد برگزار شد.
نماينده ولي فقيه، معاون رئيس جمهوری و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در نشست شوراي اداري استان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از استان يزد به عنوان استانی كه در پیروزی انقلاب نقش‌آفرين بوده است ياد كرد و گفت: يزد شهر علماي بزرگ به‌ويژه حضرت آیت‌الله حائری یزدی(ره)، حضرت آيت‌الله شهید صدوقي(ره) و حضرت آيت‌الله سيدروح‌الله خاتمي(ره) است كه اين افراد براي مردم يزد افتخار و برای جامعه و کشور روشني‌بخش بوده‌اند.
«حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهيدي» با بيان اينكه هر يك روز از ده روز ايام‌الله دهه فجر يك روز استثنايي براي ملت ما بوده است، بيان كرد: در نخستين روز دهه فجر خورشيد درخشان حضرت امام راحل طلوع كرد و روز آخر این ایام الله نيز با برچيده‌شدن نظام شاهنشاهي همراه بود.
وي به آيه قرآن كريم مبني بر اينكه هيچ قومي سرنوشت‌شان تغيير نمي‌كند مگر اينكه خودشان آن را تغيير دهند، گفت: اين قانون قرآن كريم جامع، اميدبخش و حركت‌آفرين است و گواهي اينكه سرنوشت شما به دست خود و نيز عزّت و ذلّت جامعه به دست خود شماست.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران به وضعيتي كه آمريكا در اعماق رگ‌هاي كشور نفوذ پيدا كرده بود و شاه ايران به عنوان ژاندارم منطقه از آمريكا فرمانداري مي‌كرد اشاره و عنوان كرد: حضرت امام خميني(ره) جامعه را هدايت كرد و مردم ایران نيز پشت سر او حركت كردند.
 وي افزود: مردم ايران پديده‌اي در دنيا ايجاد كردند كه بي‌سابقه بود؛ زيرا دو ابرقدرت شرق و غرب در دنيا حكومت مي‌كردند و تنها كشوري كه مرد و زن در خيابان شعار دادند «نه شرقي نه غربي، جمهوري اسلامي» ايرانيان بودند.
حجت الاسلام والمسلمین شهيدي با بيان اينكه مردم ايران پديده و انقلابي نو رقم زدند، ادامه داد: اقدامات دشمنان كه منجر به شهيد شدن یاران انقلاب، ائمه جمعه و مسئولان نظام شد، نتوانست آنها را به اهداف شوم‌شان برساند و اينگونه شد كه به جنگ تحميلي روي آوردند؛ آن هم جنگي كه با معيارهاي دنيا سازش نداشت.
وي با طرح اين پرسش كه چه عاملي در اقتدار روز به روز ايران نقش داشته است، گفت: تا هنگامي كه حضرت امام خميني(ره) زنده بود، رهبري قوي امام و پس از ايشان هدايت‌هاي مقام معظم رهبري مهمترين تأثير را در پيروزي و اقتدار كشور ايران داشته است.
نماينده ولي فقيه و معاون رئيس جمهوري افزود: دومين عامل مردم هستند كه با وحدت كامل در انقلاب نقش‌آفريني كردند و عامل سوم هم فرهنگ اسلامي جامعه ما بود.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به فرهنگ ايثار، فداکاری را لازمه توسعه كشور دانست و با بيان اينكه نهايت ايثار، شهادت است، گفت: 84 خانواده‌ كه پنج شهيد به انقلاب هديه كرده‌اند،64 خانواده چهار شهيدي و حدود هفت هزار خانواده دو شهيدي در كشور هستند كه ما در مقابل همه اين افراد مسئول‌ و ميراث‌دار آنها هستيم.
وی با تاکید بر اينكه در استان يزد توجه و حمایت خوبی از خانواده شهدا، ايثارگران، آزادگان و جانبازان شده است، بيان كرد: درخواست من از مديران يزد اين است كه با خانواده‌هاي شهدا ديدار كنند؛ مراجعه‌كنندگان‌شان را به گرمي بپذيرند و در استخدام‌ها فرزندان و خانوادۀ شهدا و ایثارگران را در نظر بگيرند.
«حجت الاسلام والمسلمین شهیدی» در پايان سخنان خود با اشاره به فرارسيدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ملّت ایران با اتّحاد، همدلی و همبستگی خود همواره از نظام و دولت حمایت کرده اند و با حضور گسترده در راهپیمائی 22 بهمن مانند همیشه تؤطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا