نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه فرهنگی برنامه ریزی داشته باشند گفت:یزد باید به سمت صنایع کمتر آلاینده برود.
آیت الله ناصری گفت:پیشرفت صنعت در استان باید بر اساس توجه به مسائل ریست محیطی باشد و باید در این زمینه سراغ صنایعی برویم که کمتر آلایندگی دارد.
وی مشکل آب را یکی از مشکلات مهم کشور خصوصا استانهای مرکزی برشمرد و از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد.
امام جمعه یزد تقویت بنیه خوداتکایی روستاها را خواستار شد و گفت:یک زمانی روستاها علاوه بر خوداتکایی نقش تامین مایحتاج مردم شهر را ایفا می کردند اما امروزه به گونه ای شده است که روستاییان برای تامین نیازهای مصرفی خود به شهر مراجعه می کنند.
وی اجرای طرح های هادی برای روستاها و تقویت زمینه های تحصیلی توسط آموزش و پرورش را یکی از راههای پایدار ماندن روستاها معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد سیاسی کاری را یکی از آفات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و تصریح کرد شوراها بجای سیاسی کاری، اجرایی و قوی باشند.
آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در برنامه ریزی شوراها و داشتن راهکار برای مقابله با معظلات اجتمایی تاکید کرد.
امام جمعه یزد خدمت به مردم را موجب جلب عنایت پروردگار و خدمت صادقانه به ولی نعمتان جامعه را موجب دلگرمی ایشان به کارآمدی نظام مقدس اسلامی دانست.
توجه صحیح به اقتصاد مقاومتی با این تعریف که زمانی اقتصاد مقاومتی است که در مردم روحیه ما می توانیم تقویت شود و در هنگام سختی ها و تحریم دچار بحران نشویم، مطلب دیگری بود که آیت الله ناصری در این دیدار درباره آن سخن گفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا