استاندار یزد بعدازظهر سه شنبه 19 بهمن ماه در دیدار با رئیس خانۀ احزاب ایران با بیان اینکه احزاب عامل رشد، پویایی و پیشرفت جامعه هستند، گفت: فعالیت سازنده و مؤثر احزاب می تواند علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه موجب کاهش آسیبهای اجتماعی شود.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، «قربانعلی حشمتیان» رئیس خانۀ احزاب ایران و هیئت همراه با «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد و «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دیدار و گفت‌وگو کردند.
استاندار یزد در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، استان یزد را استانی سیاسی دانست که از هر جناح اصولگرا، معتدل و اصلاح طلب دارای فعالان سیاسی شناخته شده ای در استان و کشور می‌باشد.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: به وجود فعالیت حزبی از هر طیف و جناحی در استان اعتقاد و باور داریم احزاب و تشکلهای سیاسی عامل رشد، پویایی و پیشرفت جامعه هستند.
وی افزود: اگر فعالیت احزاب سازنده و مؤثر باشد، می تواند علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه موجب کاهش آسیبهای اجتماعی شود.
میرمحمدی ادامه داد: خوشبختانه با تلاشهائی که از سوی استانداری یزد انجام شد احزاب استان امروز دارای یک مکان مستقل شده اند و حضور همۀ احزاب و تشکلهای سیاسی در خانه احزاب استان می تواند موجب هم گرائی و تبادل فکری احزاب شود.
عالی ترین مقام اجرائی استان خاطرنشان کرد: تشکیل خانه احزاب در استان مهم است اما مهم تر استمرار و فعالیت مؤثر و ساختاری احزاب برای رفع مشکلات جامعه و نشاط آفرینی مردم است.
میرمحمدی به در پیش بودن دو انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری و پنجمین دورۀ شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اگر فعالیت احزاب سازنده و به دور از تصمیمات احساسی باشد فضای سیاسی با نشاط و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده را شاهد خواهیم بود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: احزاب استان با استفاده از ظرفیتهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بالای خود گامی مؤثر در رفع مشکلات مردم و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بردارند.
رئیس خانه احزاب ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه استان یزد پس از تهران و زنجان سومین استانی است که خانۀ احزاب آن به صورت رسمی افتتاح می شود از حمایتهای استاندار یزد برای راه اندازی خانۀ احزاب استان تقدیر کرد.
«قربانعلی حشمتیان» ادامه داد: 254 حزب و تشکل سیاسی در کشور داریم که از این تعداد 187 حزب فعال و عضو خانه احزاب هستند و ادارۀ خانه احزاب بر عهدۀ خود احزاب و تشکلهای سیاسی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا