پروژۀ تحقیقاتی زمین‌گرمایی با حضور «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری و «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد پیش از ظهر سه‌شنبه 19بهمن‌ماه در دانشگاه یزد افتتاح شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، پروژه ملّی تحقیقات زمین‌گرمایی با حضور «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدحسین امید» معاون اداری و مدیریت منابع، «فرزاد بهرامی» معاون فرهنگی و «عبدالحسین فریدون» مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و رؤسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه یزد به بهره‌برداری رسید.
پروژه تحقیقات ملی زمین‌گرمایی برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور در دانشگاه یزد و با هدف تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان «شهید احمدی‌روشن» این دانشگاه اجرا می‌شود.
این طرح پژوهشی با همکاری هشت نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دانشگاه یزد از سال 94 آغاز شده و اکنون در ایام‌الله دهۀ فجر95 به بهره‌برداری رسیده است.
مسئول این پروژه که در مساحت حدود هزار مترمربع و با هزینۀ 580 میلیون تومان انجام شده دربارۀ این پروژه بیان کرد: دو نوع سیستم آب به آب و آب به هوا در قالب طرح پژهشی در این پروژه آزمایش شده است.
«روح‌الله عزیزی تفتی» ادامه داد: 10هزار متر لوله پلی‌اتیلن داخل زمین، 4 تراشه افقی به عمق 5 و طول 50 متر و نیز 18 حلقه چاه به عمق 30 متر و یک حلقه چاه به عمق 180 متر برای این پروژه حفر شده است.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا