مسجدجامع کبیر یزد مجهز به چتر وای فای شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، طی مراسمی در مسجد جامع کبیر یزد، با حضور فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان، اکرم فداکار مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد، مهدی مقوم مدیرعامل شرکت مخابرات استان و جمعی از مسئولین استانی چتر وای فای مسجد جامع راه اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان و شهر یزد اجرایی می‌شود، گفت: شبکه ملی اطلاعات طرح چتر وای فای در دو منطقه مسجد جامع کبیر یزد و محدوده امیرچقماق به ‌صورت پایلوت اجرا می‌شود.

این مقام مسئول هدف از ایجاد چتر «وای ‌فای» را مدیریت مسیر گردشگران بدون برنامه‌ مشخص سفر بیان کرد و افزود: همواره با تعداد قابل‌ توجهی از گردشگران مواجه هستیم که برنامه‌ مشخصی برای سفر ندارند و می‌توانیم از این طریق و با تفکرات مدیریتی مسیرشان را عوض کنیم.

دانش یزدی با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل دو بخش گردشگری و «IT» تصریح کرد: بی شک توسعه خدمات الکترونیک گام موثری در راستای جذب گردشگر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه یزد در مثلث طلایی گردشگری قرار دارد این پروژه باید در استان و بافت تاریخی گسترش یابد.

حمیدرضا قمی مسئول اجرای طرح چتر وای فای در یزد نیز گفت: در این طرح امکان استفاده از چتر وای فای برای افرادی که در این مناطق هستند فراهم می‌شود و همچنین بحث انتقال محتوا بدون اتصال به شبکه، امکان ارسال سیگنال ‌های امدادی و ایجاد مدیریت بیشتر انرژی شهری از دیگر ویژگی‌ های این اجرای این طرح است.

قمی امنیت اطلاعات را یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های طرح شبکه ملی اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بدون اینکه به شبکه اینترنت وصل شوند نسبت به تبادل اطلاعات‌ اقدام کنند.

وی اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات در یزد همراه با پیشرفت دیگر کشورهای دنیا را نشان‌دهنده ظرفیت علمی این استان دانست و اظهار کرد: ایجاد امکانات جدید برای دستگاه ‌های تولید شده از دیگر نشانه ‌های قدرت علمی و صنعتی استان یزد در راستای ارائه خدمات به روز و نوین در حوزه فعالیت ‌های علمی و الکترونیکی است.

شایان ذکر است: این پروژه همزمان با چند پروژه دیگر در کشور به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط مستقیم با سالن شهید قندی وزارت ارتباطات کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا