امام جمعه یزد انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید را مهمترین رسالت دانشگاهیان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به تعهد علمی نیاز دارد و این نشان حساسیت مسئولیت اساتید و مسئولان دانشگاهی است.
آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اساتید و روئسای دانشگاه‌های استان که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاهیان در ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انتقال ارزش‌ها و اهداف انقلاب به نسل جدید مهمترین رسالت جامعه دانشگاهی در کشور است.
وی مسائل اقتصادی درمورد اقتصاد مقاومتی را از جلمه مسائل حساس کشوردانست و بیان کرد: دانشگاهیان نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند.
ناصری انقلاب اسلامی را تحول درونی و بیرونی عنوان کرد و ادمه داد: امام خمینی(ره) تحول درونی را به خوبی مدیریت کرده و مسئولان باید در مدیریت تحول درونی امام خمینی(ره) درقبال انقلاب به خوبی توجه کنند و برای خنثی کردن توطئه‌های شوم عصر امروز استفاده کنند.
امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که درگذشته تمام اقدامات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به قدرت‌های غرب و شرق متکی بودند، گفت: روسیه به عنوان قدرت شرق و آمریکا به عنوان قدرت غرب ایران و دیگر کشورهای مسلمان را همیشه متکی به خود می‌دانسته و می‌دانند.
این مقام مسئول افزود: امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی ملت ایران را با نزدیک شدن به خدا و ارزش‌های الهی مکتب ناب محمدی از اتکا به دو قدرت شرق و غرب جدا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان توکل به خدا را از جمله ویژگی‌های رفتاری امام خمینی(ره) درایجاد انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: پایداری ارزش‌های اسلام در عرصه‌های مختلف نتیجه ایمان به خدا و اعتقاد به ارزش‌های دینی است.
وی با بیان این که فطرت الهی انسان را درمسیر الهی قرار می‌دهد،خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دریچه‌ای به سمت تعالی و رسیدن به فطرت الهی است.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دانشگاهیان در هدایت نسل جدید به سمت تعالی الهی، گفت: اساتید دانشگاه‌ها باید با ترویج ارزش‌های دینی دانشجویان را با اهداف کلان اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و اجتماعی انقلاب اسلامی آشنا کنند.
امام جمعه یزد در ادامه توجه به اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و بیان کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به تعهد و علم نیاز دارد و این نشان دهند حساسیت مسئولیت اساتید و مسئولان دانشگاهی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا