استاندار یزد عصر شنبه 16 بهمن ماه در نشست هم‌اندیشی با اصناف و بازاریان استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به مسائل اصناف و بازاریان توجه ویژه ای داشته است، گفت: در این زمینه تلاش های خوبی برای رونق اقتصادی توسط دولت انجام شده است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی بازاریان و اصناف استان هم زمان با ایام الله دهۀ فجر با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «سیدعلی عزالدینی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «سیدحسین میرحسینی» معاون روابط عمومي،‌ تشريفات و امور بين الملل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري و رؤسای اتحادیه‌های استان در تالار اندیشۀ استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای آتش‌نشان و اصناف را گرامی داشت، بر روح بلند حضرت امام خمینی (ره) درود فرست و برای مقام معظم رهبری آرزوی سلامتی کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی با تحریم‌هایی مواجه بوده‌ایم که منجر به مذاکرات هسته ای شد، گفت: چالش جمهوری اسلامی ایران با شش قدرت جهانی غرور آفرین است زیرا موفق شدیم برجامی را تدارک ببینیم که نکات بسیار موفقی دربرداشت.
میرمحمدی با اشاره به حمایت‌هایی که اصناف و بازاریان از انقلابیون انجام داده‌اند، افزود: مسئولان ارشد استان همواره از نظرات نمایندگان اصناف بهره‌مند شده است.
عالی ترین مقام اجرائی استان با برشمردن مشکلات اصناف و تاکید بر درنظر داشتن آنها، درباره کوره‌های آجرپزی استان بیان کرد: یکی از سیاست‌های استان تغییر سوخت کوره‌ها به گاز برای کاهش آلودگی بوده است و درباره انتقال کوره‌ها نیز پی‌گیر هستیم.
وی در خصوص مشکل اصناف مبنی بر حضور اتباع بیگانه در حوزۀ کارگری، گفت: کار و سکونت عامل حضور مهاجران خارجی در استان بوده که بعضا از نظر فرهنگی و امنیت مشکل‌ساز شده و لازم است ضمن پرهیز از رفتاری دوگانه با اتباع در این موارد تدابیر ویژه ای بیاندیشیم.
استاندار یزد با بیان اینکه با دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده روبه‌رو هستیم، از اصناف و بازاریان استان خواست در انتخابات شورای شهر افرادی را که می‌توانند شرایط زیست محیطی مناسب برای شهروندان فرآهم کنند و در ساماندهی شهری، افزایش فضای سبز و دیگر شاخص‌های شهری کمک‌کننده باشند، معرفی و انتخاب کنند.
میرمحمدی تاکید کرد: این انتخاب شماست که مشکلات شهری را با انتخاب افراد شایسته و کاردان رفع خواهد کرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: دشمنان در قبال ملت‌هایی که اتحاد دارند و پشتیبان نظام و دولت هستند، عقب‌نشینی می‌کنند و باید ملت ایران با مشارکت بالا آسیب‌ناپذیری و نفوذناپذیری مردم ایران را در دنیا نمایان کند.
گفتنی است در این نشست رؤسای اتحادیه‌های کالای پزشکی، میوه و تره‌بار، تاسیسات، الکترومکانیک، لوازم آرایشی، کانال‌سازی، فخار، آهن‌فروش و زرگر مشکلات و مسائل مربوط به صنف خود را بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا