پُروژه‌های صدا و سیمای مرکز یزد با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و استاندار یزد بعد از ظهر شنبه 16 بهمن ماه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم افتتاح پُروژه‌های صدا و سیمای مرکز یزد با حضور «آیت الله محمدرضا ناصری» نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «رضا علیدادی» معاون توسعه و فنّاوری سازمان صدا و سیما و جمعی از فرمانداران و مسئولان
استان در سالن شهید عباس‌پور یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهۀ فجر انقلاب اسلامی گفت: لازم است خاطرات شیرین این روزهای تاریخی و تاریخ ساز برای همیشه در یاد و خاطرۀ ما و نسلهای آیندۀ ایران اسلامی زنده بماند و قدر و منزلت روزهای دهۀ فجر را بدانیم.
 «سیدمحمد میرمحمدی» نقش رسانۀ ملّی را در تقویت روحیه و غیرتمندی مردم و جوانان بسیار مهم دانست و ادامه داد: رسانۀ ملّی می تواند با تولید برنامه های عمیق و پُر محتوا اهداف انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلابی مردم را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کند و آنها را به درستی با ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا کند.
وی افزود: امروز با جنگ نرمی که علیه ایران و دیگر کشورهای اسلامی آغاز شده است، صدا و سیما باید با تولید برنامه های فرهنگی و اجتماعی مناسب و ارزشی نقش خود را به خوبی ایفا و چهرۀ رحمانی اسلام را به مردم دنیا معرفی کند.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار مبارزه با گروه های تکفیری، داعش و تروریستی است و به جای سخنرانی در عمل با این گروه ها که قصد دارند چهرۀ زیبای اسلام را خراب کنند، به مبارزه پرداخته است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صدا و سیما آینۀ تمام نمای واقعیتهای جامعه برای مردم و دولتمردان است و شایسته است مشکلات مردم را به مسئولان منعکس و دستاوردها و خدمات دولت را نیز به مردم معرفی کند.
عالی ترین مقام اجرائی استان با بیان اینکه امروز در استان یزد بالاترین ضریب امنیتی وجود دارد، افزود: صدا و سیمای مرکز یزد باید این احساس امنیت، امید و آرامش را در بین مردم افزایش دهد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود رسانۀ ملّی را تاثیرگذارترین رسانه دانست و خاطرنشان کرد: صدا و سیما با جلب اعتماد مردم می تواند توطئه های رسانه های خارجی را خنثی کند و نسل جوان را در برابر خطر هجوم شبکه ها و فضاهای مجازی بی محتوا مصون نماید.
گفتنی است در این مراسم پُروژه‎های صدا و سیمای مرکز یزد با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از مهم ترین این پُروژه‌ها می توان به افتتاح فرستنده های دیجیتال در شهرستانهای یزد، اردکان، میبد و اشکذر، بهره برداری از خط دوم فیبر نوری، رونمایی از نرم افزار مونیتورینگ رادیو، افتتاح استودیو رادیو شهر، بهره برداری از سالن چند منظورۀ فرهنگی ورزشی صدا و سیما با مساحت 1800 متر مربع و رونمائی از مستند سیاهکوه پناهگاه زیبائی ها اشاره کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا