استاندار یزد چهارشنبه شب 13 بهمن ماه در مراسم افتتاحیۀ صعود سراسری به قلّۀ شیرکوه به مناسبت ایام الله دهۀ فجر جامعۀ پیشرفته را بر پایۀ ورزش و عقل سلیم دانست و گفت: جامعۀ مترقّی با اندیشه خود پیشرفت و توسعه را محقق می‌کند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد در دومین روز از ایام الله دهه فجر همراه با «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و «مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان، «رضا زارع» رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در مراسم افتتاحیه صعود سراسری به قلّۀ شیرکوه که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از خادمان، پیشکسوتان و قهرمانان کوه‌نوردی استان در سالن هلال احمر یزد برگزار شد، حضور یافت.
«سیدمحمد میرمحمدی» در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام الله دهۀ فجر فرآگیری جامعه در زمینۀ ورزش همگانی را ارزشمند دانست و بیان کرد: تحرک بالا کمک‌کننده به سلامت مردم و حضور ورزشکاران و کوه‌نوردان و موفقیت‌های آنها موجب امیدواری جامعه است.
میرمحمدی سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش را ارزشمند و ترقی در ورزش را ترقی در اندیشه و فکر دانست و ادامه داد:  ورزش پایه‌ای برای عقل سلیم و صحّت و سلامت انسان است و پیامدهای درمانی جامعه را کاهش می‌دهد.
استاندار یزد با بیان اینکه جامعۀ پیشرفته بر پایه ورزش و عقل سلیم استوار است، گفت: جامعۀ مترقی با اندیشه خود پیشرفت و توسعه را محقق می‌ سازد.
رئیس شورای عالی ورزش استان صعودهای ورزشی را ارزشمند و فرآهم‌کنندۀ فضایی تعالی‌بخش دانست و افزود: اگر انسان در همۀ زمینه‌ها صعود کند و بالا رود در آن جامعه صمیمیت، عشق و صفا حاکم می‌شود.
میرمحمدی ادامه داد: اخلاق ورزشی حاکی از گفت‌وگو، دور هم‌بودن‌ها و همدلی است و امیدواریم صمیمیت و همدلی در ورزشکاران و دولت‌مردان همواره وجود داشته باشد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار خرسندی کرد: در صحنۀ ورزش یزد نیروهایی وجود دارند که فتح‌کنندۀ قلّه‌های رفیع هستند و ورود کوه‌نوردان سراسر کشور برای صعود به قلّه شیرکوه به یزد و دیار نظریه‌پرداز گفت‌وگوی تمدّن‌ها را خوشامد گفت.
گفتنی است در این مراسم از خادمان، پیشکسوتان و قهرمانان کوه‌نوردی استان یزد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا