همزمان با گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و شهرداری یزد به امضا رسیده و مبادله شد.

همزمان با گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و شهرداری یزد به امضا رسیده و مبادله شد.

    یزدفردا- به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، همزمان با گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر با حضور "علی آقا افضلی"مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و"محمدرضا عظیمی زاده "شهردار یزد تفاهمنامه همکاری آموزشی فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و شهرداری یزد به امضا رسید و مبادله شد.

این تفاهمنامه با هدف تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اجرای اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و استفاده از امکانات و ظرفیت ها ی موجود طرفین در اجرای طرح آموزش کلیه شهروندان، توانمند سازی و ارتقاء سطح مهارت شهروندان به امضا رسید.

استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود طرفین در اجرای برنامه های آموزشی،مهارتی، توانمندسازی کلیه شهروندان ازطریق ارائه آموزش های حقوق شهروندی ونیزاشاعه فرهنگ مهارت آموزی دربین آنان، تقویت آموزش های غیر رسمی و آشنایی شهروندان با حقوق و تکالیف شهروندی از طریق آموزشهای فنی و حرفه ای، دست یابی به اهداف کلان مدیریت شهری و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقاء توانمندی سرمایه های انسانی در شهر از طریق آموزش های مهارتی و کارآفرینی و بستر سازی جهت اشتغال پایدار و ارتقاء شاخص کیفیت زندگی شهروندان از طریق آموزش های تخصصی و مهارتی از دیگر اهداف این تفاهمنامه می باشد.

بر اساس این تفاهم نامه برنامه ريزي و برگزاري دوره هاي آموزشي مهارتي مورد نياز شهرداری، تهیه ،تولید و به روز رسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزش، بررسی و تأئيد فضا، تجهيزات،مربي آموزشي، ابزارآلات كارگاهي و موادمصرفي آموزشي متناسب با درخواست های شهرداری، تأمين، اعزام و تأييد صلاحيت عمومي و تخصصي مربيان آموزشي جهت برگزاري دوره هاي آموزشي، برگزاري آزمون هاي تئوري و عملي، تأمين آزمونگران، اعلام نتايج آزمون و صدورگواهينامه هاي آموزشي، معرفي جامعه هدف مهارت آموخته به مراكز كاريابي و بنگاه هاي اقتصادي(بسته به شرايط موجود)، برگزاری دوره‌هاي آموزش‌های مهارتی برای شهروندان، کارکنان و خانواده کارکنان معرفی شده از طرف شهرداری و تهیه و تدوین استانداردها و شايستگي‌هاي آموزش شغلی برای توسعه آموزش‌هاي مورد نیاز فعاليتهاي زير مجموعه مدیریت شهری و روستایی از جمله حمل و نقل همگانی، پسماند، ایمنی و آتش نشانی، فضای سبز با همکاری عوامل و پرسنل توانمند شهرداری ازجمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.

همچنین بر اساس تفاهمنامه مذکور،نيازسنجي و اولويت بندي آموزش های شهروندی و اعلام آن به فنی و حرفه ای، اعلام پتانسيل هاي موجود (فضا،امكانات سخت افزاري و نرم افزاري) به فنی و حرفه ای، تأمين فضاهاي آموزشي و آزمون،تجهيزات و ابزارآلات كارگاهي، وسايل كمك آموزشي و موادمصرفي استاندارد جهت برگزاري دوره هاي آموزشي(درحد امکان)،آسيب شناسي دوره هاي آموزشي ارائه شده و رصد کردن مهارت آموختگان تا يك سال بعد از آموزش در قالب گزارش پژوهشي به فنی و حرفه ای  ،معرفی اساتید واجد شرایط جهت تربیت مربی در دوره های جدید اعلامی به اداره کل که فاقد مربی در آن زمینه می باشد، اقدام  نماید، حمایت از ارائه و عرضه محصولات تولید شده کارآموزان فنی و حرفه‌ای از طریق بازارچه‌هاي محلی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، مساعدت  شهرداری درخصوص نحوه وصول مطالبات و عوارض آموزش فنی و حرفه ای از جمله تعهدات شهرداری یزد می باشد.

شایان ذکر است، اين تفاهم نامه که در7ماده و دردو نسخه تهیه و تنظیم گردیده و به امضای طرفین رسید به مدت دو سال شمسي معتبر و قابل اجرا می باشد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا