معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان ها در سال گذشته، شورای استان یزد رتبه نخست کشوری کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد " مرضیه گرد"  شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه استان های تهران و لرستان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند، افزود: برای ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، 11 شاخص کمی و پنج شاخص کیفی در نظر گرفته شد که استان یزد در این شاخص ها نسبت به سایر استان ها کشور سرآمد بوده است.

وی تعداد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش کشور را در سال گذشته 35 هزار و 977 مورد بیان و اظهار کرد: 88 درصد این مصوبات اجرایی شده که این رقم قابل توجهی است.

"گرد" حضور استانداران و فرمانداران در شوراهای آموزش و پرورش را نشانه اهمیت دادن مسوولان به امر تعلیم و تربیت دانست و این شوراها را بهترین اتاق فکر نظام تعلیم و تربیت بیان کرد.

وی یادآورشد: شوراهای آموزش و پرورش از ظرفیت های بالایی برخوردارند که باید از آنها برای ارتقاء کیفیت آموزش و افزایش مشارکت مردم در نهاد آموزش و پرورش استفاده شود.

ایشان خاطر نشان کرد: پیش بینی های لازم برای برگزاری همایش ملی هفته شوراها به میزبانی استان یزد انجام شده بود که فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حادثه ساختمان پلاسکو باعث لغو این همایش شد.

وی با تشریح فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش به ویژه در حوزه ترویج نماز گفت: فرهنگ نماز در مدارس با بخشنامه و دستورات از بالا به پایین درست نمی‌شود بلکه اعمال و رفتار ما الگوی دانش آموزان است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار فرهنگی محدود به آموزش و پرورش نیست بلکه نیازمندهمکاری تمام دستگاه هاست، افزود: برای انحراف فکری جوانان در فضای مجازی فعالیت های گسترده ای می شود، بنابراین باید جوانان در مقابل آسیب های این حوزه حفظ شوند و آموزه های دینی با ادبیات متناسب با این نسل با آنها آموزش داده شود.

استاندار یزد و رئیس شورای آموزش و پرورش یزد هم با بیان اینکه بودجه و اعتبار دولتی به تنهایی برای نماز و فرهنگ نمازخوانی کفایت نمی‌کند، گفت: با دستور نمی‌توان نماز را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرد و باید با تغییر نگاه در این حوزه وارد عمل شویم.

"سیدمحمد میرمحمدی" اظهار کرد: امروز سرگرمی‌هایی برای دانش‌آموزان فراهم شده که با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: تامین بودجه فرهنگی برای ترویج فرهنگ نماز و امور مرتبط با آن در مدارس باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

"احمد شیرزاد" مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با سپاس از همراهی و همدلی همه اعضای شورای آموزش وپرورش درسطح استان و شهرستانها ، گزارشی از عملکرد شورای استان را ارائه کرد.

سپس مسئول ستاد اقامه نماز استان و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش گزارشی از برنامه ها و وضعیت اقامه نماز در مدارس را ارائه کردند .

در این نشست پیام تقدیر وزیر کشور و وزیر آموزش پرورش که بصورت مشترک خطاب به استاندارو مدیرکل آموزش و پرورش یزد به خاطر کسب رتبه برتر این استان در زمینه عملکرد شورای آموزش و پرورش صادر شده بود، قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: موفقیت استان یزد در این زمینه بیانگر حسن تدبیر و اهتمای و توجه شایسته جنابعالی و اعضا شورا به امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان بستر توسعه همه جانبه است.

در این نشست شورای های آموزش و پرورش شهرستان های میبد، اردکان و اشکذر بعنوان شوراهای برتر استان یزد معرفی و از آنان تجلیل شد.

تجلیل ازمدیرکل صدا وسیما به خاطر همکاری مستمربا دستگاه تعلیم و تربیت و قدردانی از مدیرعامل و اعضای شرکت تعاونی اموزشی فرهنگیان یزد به خاطر تداوم اجرای طرح معین وحمایت از دانش آموزان نیازمند از دیگر برنامه های این نشست بود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا