مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری اولین جشنواره وحدت دستان ابريشمی در استان یزد همزمان با شروع ایام ا...دهه مبارک فجر خبر داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری اولین جشنواره وحدت دستان ابريشمی در استان یزد همزمان با شروع ایام ا...دهه مبارک فجر خبر داد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: "علی آقا افضلی"مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در تشریح این خبر بیان داشت:در راستای گرامیداشت ایام ا...دهه مبارک فجر و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارائه سبک زندگی اسلامی -ایرانی، اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان در نظر دارد،با همکاری دانشگاه علمي كاربردي مهارت آيت ا... خامنه اي يزد و كانون انجمن های صنفي استان، همزمان با آغاز ایام ا...دهه مبارک فجر«در تاريخ 12-11-1395از ساعت 8 لغایت 13» اقدام به برگزاری اولين جشنواره استاني با عنوان وحدت دستان ابريشمی در محل سالن غدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک آیت ا...خامنه ای یزد نمايد.

"افضلی" هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق طراحان برای ارایه ایده ها و طرح های نوین جهت دست یابی به الگوهای نوین در مد مانتو اسلامی ایرانی؛فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف،بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت های نو، مرتبط با دوخت پوشاک اسلامی ایرانی؛معرفی توانمندی های زنان استان در صنایع فرهنگی ایرانی و حوزه مد و  مانتو به مخاطبان؛ ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و مانتو استان؛توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست اندرکاران و فعالان حوزه مد و مانتو استان؛ایجاد فضای مناسب برای بهره مندی مخاطبان از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در صنعت پوشاک بومی بیان نمود.

وی ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک استان؛زمینه سازی برای شناسایی، معرفی، تعامل و مشارکت موسسات، سازمانها و مراکز علمی- آموزشی فعال در زمینه مد و مانتو اعم از حقیقی و حقوقی؛ مزیت سازی و رسانه ای کردن حرکت ها و فعالیت های تأثیر گذار در بخش ساماندهی مد و مانتو؛شناسایی و معرفی تولیدات با قابلیت صادرات و تعیین بازارهای هدف و زمینه سازی برای فروش و رونق كسب و كار و حمایت از تولید ملی در حوزه مد و مانتو را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان نمود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان با اشاره به عرضه مانتوهای مغایر با شئونات اسلامی در بازار گفت: ضرورت دارد که با بهره گیری از ظرفیت طراحان داخلی مانتوهای متناسب با جامعه اسلامی وارد بازار شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا