قطعنامه 2234 نشانه دستپاچگی پدر خوانده می باشد. پدر خوانده ای که تمامی رشته های هفتاد ساله خود را پنبه شده می بیند.

یزدفردا :سعید صالحی :مطالبی که در اوج جنگ غزه نوشته شد و تنها در یزدفردا منتشر گردید، شاید برای مدیران کشورمان و طرفهای یهودی بخاطر بیش از نیم قرن بازی خوردن از مسیحیت صهیونیستی ایجاد ناراحتی نمود و در این محافل انعکاس عمومی نیافت اما آن مطالب برای پدر خوانده هوشمندی که همه رسانه ها را زیر ذره بین دارد، چندش آور بود. آنها را به تکاپو انداخت و وادار به تصمیم گیریهای جدید نمود. بیش از یکسال و نیم است در محافل اروپایی صحبتهایی در مورد تحریم شهرک نشینانی که در کرانه باختری خانه ساخته اند شنیده می شود. صحبت از تحریم اسرائیل برای تن دادن به خواسته فلسطینیان برای تشکیل کشوری فلسطینی می شود. پدر خوانده هوشیار شده است. با نوشته شدن مطلب آیا یهودیان بخشی از آوارگان فلسطینی می باشند پدر خوانده از درد به خود پیچید. بنام حمایت از فلسطینیها و برای محکومیت اسرائیل طرحی را به شورای امنیت برد که برای اولین بار در سی و چند سال گذشته ایالات متحده آمریکا آنرا وتو نکرد. هدف پدرخوانده رسیدن به طرح دو کشور، دو ملت می باشد تا برای همیشه سروری پدر خوانده در منطقه ما پایدار بماند. این پدر خوانده است که بایستی در  منطقه ما با نقشه های زیرکانه خود مردمان، اقوام و ادیان را به جان هم بیندازد. آتش خونین برادر کشی را براه بیندازد و بعد خودش به عنوان پدرخوانده ای صلحدوست که قلبش برای صلح می تپد نقش میانجی را بازی نماید. حل ریشه ای مشکل فلسطین پایان تاریخ است. چرا که این منطقه کوچک خاستگاه و مورد احترام سه دین ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام می باشد. اگر پیروان این سه دین در این کشور کوچک بتوانند با بلوغ و متانت با یکدیگر روبرو شوند، چالشهای خود را برطرف نمایند و بطور مشارکت آمیز کشور خود را اداره نمایند، این کشور الگویی برای تمام جهان برای زندگی صلح آمیز بین انسانها  و ملتهایی با منافع و با باورهای متفاوت و متضاد خواهد شد. ملتهایی که با نگاه به این الگو اختلافات خود را بدون دخالت دیگران حل خواهند نمود. چنین الگویی ناقوس مرگ پدر خوانده را به صدا در می آورد. زیرا زندگی پدرخوانده تنها با تشدید اختلافات و نفرت بین انسانها، اقوام و ادیان امکانپذیر می باشد. پدر خوانده صدای مرگ خود را با دوستی بین پیروان سه دین بزرگ ابراهیمی یعنی اسلام و یهود و مسیحیت می شنود. دستپاچگی پدر خوانده به همین دلیل می باشد.

امروز جان کری یکی ازنمایندگان پدرخوانده صادقانه حرف دل خود را بر زبان آورد:

جان کری می گوید: اسراییل می‌تواند یا کشوری یهودی باشد یا دمکراتیک
 آقای کری گفته است:
 در حال حاضر تعداد تقریبا یکسانی از یهودیان و فلسطینیان در منطقه بین کرانه باختری رود اردن و دریای مدیترانه زندگی می‌کنند؛ آنها یک انتخاب دارند. آنها می‌توانند یا با هم در یک کشور مستقل زندگی کنند و یا در دو کشور جداگانه.
به گفته وزیر امور خارجه آمریکا " اما یک حقیقت اساسی وجود دارد و آن اینکه اگر انتخاب، یک کشور باشد، اسراییل می‌تواند یا کشوری یهودی باشد و یا کشوری دموکراتیک. اما نمی تواند در یک زمان هر دوی آنها باشد. (در چنین حالتی) هیچگاه روی آرامش را نخواهد دید."

آقای کری نماینده پدر خوانده صادقانه حرف خود را بیان می کند. اما بایستی به نماینده محترم پدر خوانده گفت: این یهودیان نیستند که روی آرامش را نخواند دید بلکه این پدرخوانده است که دیگر روی آرامش را نخواهد دید. چه کسی جز پدرخوانده می تواند ادعا نماید که یهودیان دموکراسی نمی خواهند، صلح نمی خواهند و یهودیان نمی خواهند زندگی مسالمت آمیزی با هموطنان غیر یهودی  خود داشته باشند؟ یهودیان همه این چیزهای خوب را خواستارند بشرط اینکه پدر خوانده بگذارد یهودیان بطرف صلح و آرامش با دیگر هموطنان خود گام بردارند. پدر خوانده چه بخواهد یا نخواهد، آگاهیهای کلیدی انتشار یافته است. پدر خوانده هرچقدر که بمب اتمی و قدرت داشته باشد نمی تواند جلوی آگاهیهایی که انتشار یافته است را بگیرد. پدر خوانده دیگر نخواهد توانست با سالی سه میلیارد دلار که برای او پول ناچیزی می باشد روح یهودیان اسرائیلی را به تسخیر خود دربیاورد و خود را تنها حامی آنها جا بزند. این آگاهیها به یقین به گوش تمامی یهودیان و دیگر مردمان غیر یهودی فلسطینی سراسر جهان خواهد رسید. پدر خوانده محترم، لطفا به فکر کسب و کار شرافتمندانه تری برای خود باشید. دوران پدرخوانده بودن در حال پایان یافتن است و اصرار برباقی ماندن در چنین نقشی به یقین در آینده ای نزدیک باعث تمسخر خودتان از سوی وجدانهای جمعی مردم جهان خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا