سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از راه اندازی سایت ماهیگیری در دریاچه پارک های شهر یزد خبر داد.

سرپرست سازمان فرهنگی  اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از راه اندازی سایت ماهیگیری در دریاچه پارک های شهر یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، محمد رضا پیرنیا با اعلام این خبر گفت : شهر یزد بواسطه قرار گرفتن در اقلیم خشک و عدم وجود دریاچه و رودخانه طبیعی در زمینه ورزش تفریحی ماهیگیری دارای کمبود های جدی است.

وی افزود سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در نظر دارد تا با ایجاد سایت های ماهیگیری در دریاچه های مصنوعی واقع در شهر یزد زمینه ایجاد نشاط و شادی در بین مردم شهر کویری یزد را فراهم آورد.

پیرنیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت : با همکاری مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی و انجمن ماهیگیری کشور این موضوع در حال کارشناسی و امکان سنجی می باشد.

محمد رضا پیرنیا همچنین در مورد نوع ماهی های مورد استفاده از این طرح گفت با نظر کارشناسان اداره شیلات و با توجه به اقلیم شهر یزد در فصول سرد سال از ماهی قزل آلا و در فصول گرم سال از ماهی های گرمآبی مانند کپور و ... استفاده گردد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی خاطر نشان کرد با حضور کارشناسان شیلات و سازمان فرهنگی ورزشی از مکان های مورد نظر جهت اجرای این طرح شامل دریاچه مصنوعی تصفیه خانه شهر یزد، دریاچه پارک بزرگ شهر ، پارک شهداء و پارک کوهستان  بازدید صورت گرفته که با توجه به شرایط مساعد پارک کوهستان ، دریاچه این پارک به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از مکاتبه با انجمن ماهیگیری جمهوری اسلامی ایران جهت انتقال تجربیات در این زمینه خبر داد و گفت مقرر شده است کارشناسان انجمن ضمن حضور در یزد و بازدید از طرح فوق، راهنمایی های لازم را جهت اجرایی شدن فرصت ماهیگیری در شهر یزد ارائه دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا