معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در شوراي اطلاع رساني استان با اشاره به ابلاغيۀ 19 ماده اي وزارت كشور گفت: دولت تدبير و اميد بر پاسخگويي و تعامل مستقيم مسئولان با مردم تأكيد دارد و اين دستورالعمل نيز براي ارتقاي اين روند ابلاغ شده است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست شوراي اطلاع رساني استان با حضور «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئيس شوراي اطلاع رساني استان، «عباس حيدري» مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري و اعضاي اين شورا در دفتر معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري برگزار شد.
«محمدعلي طالبي» در اين نشست ابلاغيۀ 19 ماده اي وزارت كشور را غيرسياسي دانست و بيان كرد: اين ابلاغيه چيز جديدي نيست و بسياري از دستگاهها در حال اجراي موارد مطرح شده در اين دستورالعمل براي پاسخگويي به مردم هستند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار افزود: اين ابلاغيه نشان مي دهد دولت يازدهم بر پاسخگويي به مردم تأكيد دارد و مسئوليتي كه در اين دستورالعمل به معاونان سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداران در اجراي ابلاغيه داده شده است مربوط به رياست آنها بر شوراي اطلاع رساني استانهاست.
طالبي در بخش ديگري از سخنان خود افزايش تعامل ميان رسانه هاي استان، مسئولان و روابط عمومي‌هاي دستگاهها را يك ضرورت اساسي در عرصه اطلاع رساني استان دانست و بر ارتباط و تعامل دوسويۀ رسانه ها و مسئولان تأكيد كرد.
رئيس شوراي اطلاع رساني استان ادامه داد: وضعيت حوزۀ اطلاع رساني استان با شرايط مطلوب فاصله دارد و در اين زمينه بايد با همفكري و هم‌افزايي زمينه هاي تقويت رسانه هاي استان به ويژه توسط خانه مطبوعات استان فراهم شود.
طالبي در پايان سخنان خود بر برگزاري مستمر و منظم جلسات شوراي اطلاع رساني استان تأكيد كرد.


اخلاق مداري در رأس اولويتهاي رسانه هاي استان باشد


مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نيز در اين نشست با بيان اينكه لازم است توليد محتوا در رسانه هاي استان مورد توجه بیشتر قرار گيرد و تقويت شود، گفت: انتظار داريم كه رسانه هاي استان فرهنگ سازي، اخلاق مداري و تقویت وحدت ملّی را در رأس اولويتهاي خود قرار دهند.
«عباس حيدري» خاطرنشان كرد: پرداختن بعضي از رسانه ها به بداخلاقي هاي سياسي و جناحي موجب نااميدي و دلسردي مردم مي شود و رسانه هاي استان بايد با پرهيز از قرار گرفتن در چنين فضايي، مسائل مردم، توانمنديها و اولويتهاي استان را در رأس فعاليتهاي خود قرار دهند و به توليد محتوا در اين رابطه بپردازند.
گفتني است در اين نشست در رابطه با نقش مهم رسانه ها در مشاركت حداكثري مردم در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، راهكارهاي تقويت رسانه هاي استان و توجه رسانه ها و مطبوعات استان به موضوع كم آبي و فرهنگ سازي جامعه در راستاي مديريت صحيح مصرف آب تبادل نظر و هم انديشي انجام شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا