استاندار یزد در سفر یک‌روزۀ خود به شهرستان مهریز از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و مناطق امنیتی، گردشگری و زیست محیطی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد روز سه شنبه 28 دی ماه در سفر به شهرستان مهریز به همراه «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «سیدمحمد رستگاری» فرماندار مهریز، «سیدحسین میرحسینی» معاون روابط عمومي،‌ تشريفات و امور بين الملل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري و جمعی از مسئولان شهرستان مهریز از پروژۀ احداث بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) مهریز، تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر مهریز، محل نگه‌داری ماشین‌های توقیفی نیروی انتظامی، قلعۀ چاه مورتینی مهریز، منطقه حفاظت‌شده زیست محیطی کالمند، مجموعه گردشگری باغ آهو مهریز و کشتارگاه صنعتی شهرستان بازدید کردند.


بازدید از بخش‌های در حالِ تجهیز بیمارستان مهریز


استاندار یزد در ابتدای این سفر از بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) مهریز که ضریب اشغال تخت آن از 36 درصد به صد درصد رسیده است بازدید کرد.
در تجهیز این بیمارستان هشت هزار متر مربع زیربنا اضافه شده و با ارتقای کمّی و کیفی، افزایش تعداد پزشکان متخصص و نوسازی تجهیزات همراه بوده است.
در این بازدید مطرح شد در نظر است بیمارستان شهرستان مهریز دارای بخش اتاق عمل، آی‌سی، ان‌آی‌سی‌آ و سی‌سی‌یو شود.


بهره‌برداری از تقاطع ورودی مهریز در دهۀ فجر


استاندار یزد در بازدید از تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر مهریز از نزدیک روند اجرای کار را مشاهده و اظهار امیدواری کرد با توجه به پیشرفت بالغ بر 90 درصد فرآیند کار، این تقاطع در دهۀ فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
میرمحمدی دربارۀ موانع موجود سدّ راه تکمیل پروژه نیز با پیمانکار پروژه گفت‌وگو کرد.


تأمین زمین جدید برای توقف‌گاه خودروهای انتظامی


استاندار یزد از توقف‌گاه اتومبیل‌های نیروی انتظامی مهریز نیز بازدید کرد و شنوای کاستی‌های سخت‌افزاری این مکان با توجه به حجم بالای امنیتی محل شد.
در این بازدید همچنین با درخواست زمین 10هزار متری برای توقف‌گاه خودروهای نیروی انتظامی در محلی در نزدیکی پاسگاه شهید مدنی با امضای استاندار یزد موافقت شد.


حضور استاندار در روستای چاه مورتینی


عالی ترین مقام اجرائی استان با حضور در مناطق روستایی شهرستان مهریز ضمن دیدار با مردم روستای چاه‌ مورتینی از قلعۀ قدیمی این شهرستان که هنوز زندگی در آن جریان دارد و نشان‌دهندۀ صورت‌های دفاعی گذشته است بازدید کرد.
در این حضور مردم محلی دربارۀ مشکلات زمین و آب روستا با استاندار یزد گفت‌وگو کردند و برای چگونگی روند پیگیری مسائل هم‌اندیشی شد.


بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز


استاندار یزد در پایان سفر خود به شهرستان مهریز از بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان واقع در شهرستان مهریز که با بالغ بر 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تجهیز شده است و بخش‌های مختلف آن اعم از آغل‌های دام، آزمایشگاه، تونل انجماد، جداسازی، بسته‌بندی، محل اداری و محل در نظر گرفته شده برای تولید و بسته‌بندی سوسیس و کالباس بازدید کرد.
میرمحمدی دربارۀ این کشتارگاه با بیان اینکه سرعت روند کار کشتارگاه مهریز به‌خوبی انجام شده است، گفت: کشتارگاه صنعتی مهریز از نظر روند کار، بهداشت و تجهیزات خوب عمل کرده و بسیار مجهّز است و اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک در این کشتارگاه بسته‌بندی‌های مختلف انواع گوشت‌ نیز انجام شود.
گفتنی است از دیگر برنامه‌های استاندار یزد در سفر به شهرستان مهریز دیدار با امام جمعۀ این شهرستان، حضور در شورای اداری شهرستان، حضور در منطقۀ حفاظت‌شدۀ محیط زیست مهریز و بازدید از مجموعۀ تفریحی، رفاهی و گردشگری باغ آهو این شهرستان بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا