مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از رهگیری 3956نفر مهارت آموخته یزدی در 346 دوره آموزشی در 9 ماهه سال جاری خبر داد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از رهگیری 3956نفر مهارت آموخته یزدی در 346 دوره آموزشی در 9 ماهه سال جاری خبر داد .

       به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد:"علی آقا افضلی"با بیان این مطلب که: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یکساله درسه گروه شاغلین ،کارجویان وغیر کارجویان ، رهگیری و رصد می شود تا دوره های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند با دوره های جدید جایگزین شوند، گفت:در 9 ماهه سال 1395 برای 3956 نفر از مهارت آموختگان مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان رهگیری اشتغال انجام شده است که از این تعداد قریب به 698 نفر مشغول به کار شده اند  .

وی جمع کارجویان در این دوره را 290 نفر عنوان کرد و افزود: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، 215 نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی وعدم وچود سرمایه کافی و 75 نفر به دلیل پایین بودن دستمزد و عدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند.

"افضلی" اعلام کرد: رهگیری اشتغال مزبور از 346 دوره آموزش کارآموزان و 12 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: طبق رهگیری صورت گرفته،تعداد 742 نفر از مهارت آموختگان قبلاً شاغل بوده اند،که هدف آنها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه های جدید بوده و 2220 نفر غیر کارجو ازقبیل:دانشجو،دانش آموز ،سرباز و خانه دار یا افرادی بوده اند که تمایلی به کار نداشته اند .

وی در ادامه وضعیت تعداد 6 نفر از افراد رهگیری شده را نامشخص اعلام کرد .

"افضلی" اظهار داشت: بهره برداری از نتایج حاصل از رهگیری اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری در راستای توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی و اثر بخشی این قبیل آموزشها به شمار می رود..

وی در پایان بر اهمیت فرآیند مشاوره، رهگیری، اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد و گفت : اجرای دقیق این فرآیند سبب هدایت صحیح کارآموزان و اثر بخشی آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال خواهد شد.

گفتنی است:کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سراسر استان آماده پذیرش کارجویان فاقد مهارت می باشند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا