"فاطمه دانش یزدی" با همراهی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تعدادی از کارگاه ها و بازارچه های صنایع دستی شهر یزد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این بازدید، از خانه حیران و خانه باقی و دستگاه زری بافی مستقر در این خانه های تاریخی که در نوع خود بی نظیر است دیدن کرد .

وی تصریح کرد: از آن جایی که این مجموعه بعد از مرمت به منظور آموزش و ایجاد کارگاه های تولیدی نساجی سنتی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، لازم است که آموزش و فعال سازی آن با شدت بیشتری پیگیری گردد تا در همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی که در یازدهم بهمن ماه سالجاری در یزد برگزار می گردد گوشه ای از پتانسیل های یزد در حوزه نساجی سنتی از این طریق به همگان نشان داده شود.

بازارچه دایمی صنایع دستی زندان اسکندر و خانه فخرالدین، کارگاه های تولید زنده صنایع دستی و فروشگاه های صنایع دستی مستقر در مجموعه از دیگر مکان هایی بود که این مقام مسئول از آنها بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی آشنا و از نظرات و پیشنهادات سازنده آن ها استقبال نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا