«سیدمحمد میرمحمدی» استاندار يزد به مناسبت رحلت حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام استاندار یزد به شرح زیر است:


بسمه تعالی


« انالله و انااليه راجعون »


با كمال تأسف و دريغ، ايران اسلامي يكي از بزرگ‌ترين و مؤثرترين فرزندان برومند و يكي از چهره‌هاي برجسته انقلابي، سياسي و مذهبي خويش را از دست داد و در عزاي او سيه پوش گشت.
حضرت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني به ملكوت اعلي پيوست و امتي را داغدار هجران خويش ساخت، او كه در قبل از انقلاب اسلامي از سرآمدان مبارزه با رژيم ستم شاهي و در پيروزي انقلاب اسلامي از مؤثرترين اركان نظام و همراه با امام و  از برنامه‌ريزان برجسته و عضو شوراي انقلاب بود، ناگهان به ملكوت اعلا پركشيد و از ميان ما رفت و اشك حسرت را در ديده ها نشاند.
خدمات او چه در دوران دفاع مقدس و جانشين فرماندهي كل قوا، چه در سنگر رياست مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام و چه در هشت سال دوران سازندگي رياست جمهوري و خدمات صادقانه و ايثارگرانه او در همه زمينه‌ها بويژه در مقاطع حساس انقلاب اسلامي ماندگار و فراموش ناشدني است.
او از ياران صديق و همراهان باوفاي حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي و انديشمندي بنام بود و در قبال توطئه ها و دسيسه هاي استكبار هوشمندانه عمل مي كرد و يكي از چهره هاي مشهور جهان اسلام بشمار مي رفت.
او همواره يار وفادار و همراه بزرگوار رهبر معظم انقلاب اسلامي باقي ماند، هاشمي گنجينه اسرارنظام و كتاب فشرده انقلاب اسلامي است و ياد و نام او در ذهن و جان مردمان اين مرز و بوم و تاريخ ايران و اسلام هميشه خواهد درخشيد.
اينجانب اين ضايعه عظيم و اسفناك را به مقام معظم رهبري، ملت شريف و انقلابي ايران، مردم عزيز و قدرشناس دارالعباده استان يزد، ملت هاي مسلمان و آزادي‌خواه جهان، دولتمردان عرصه تدبير و اميد، بازماندگان و خويشان و فرزندان بزرگوارشان تسليت عرض مي كنم و اميدوارم خداوند منّان روح بلند ايشان را با ارواح طيّبۀ شهيدان و صالحان محشور فرمايد و مغفرت و رحمت بي انتهاي خويش را نصيب او گرداند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا