مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در چهارمین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال جاری، از برگزاری دور چهارم بازدیدهای کارشناسی با هدف ارتقای سطح کیفی کتابخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این جلسه با اشاره به اجرای موفق سه دور بازدید کارشناسی از تمامی کتابخانه‌های عمومی استان ازاسفندماه 93 تا مهرماه 95، تصریح کرد: این بازدیدهای منظم و مستمر سبب شد بسیاری از مشکلات کتابخانه‌ای، نقایص فیزیکی و کمبود تجهیزات در کتابخانه‌ها مشخص و قدم‌های مؤثری برای رفع این کمبودها برداشته شود.

وی هدف دور چهارم بازدیدهای کارشناسی را علاوه بر حفظ شرایط مطلوب فعلی، ارتقای شاخص‌های کیفی در کتابخانه‌ها ارزیابی کرد و بیان داشت: این بازدیدها در راستای پیشرفت هرچه بیشتر کتابخانه‌ها طراحی شده و امید می‌رود با اجرای دور چهارم بازدیدها، گام‌های ارزشمندی در راستای کیفی‌سازی کتابخانه‌ها و اصلاح رفتار کارکنان سازمان برداشته شود.

دوست فاطمی‌ها همچنین از تمدید مدت ارسال آثار به کنگر ملی شعر کتاب خبر داد و گفت: این کنگره که در بخش‌های شعر کلاسیک، نیمایی و سپید، شعر کوتاه، طنز و سرود برگزار می‌شود، تا پایان دی‌ماه 95 تمدید شده است.

وی افزود: بخش ویژه این کنگره نیز به شعر کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به رشد بیش از 10 نمره‌ای 27 کتابخانه‌ استان در شاخص‌های نرم‌‌افزار سپهر، تصریح کرد: این موفقیت حاصل تلاش همه همکاران کتابدار و پیگیری‌ها و حمایت‌های رؤسای شهرستان‌ها بوده است.

وی به آغاز دور چهارم بازدیدهای کارشناسی از کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: در این دور از بازدیدها، بحث ارتقای کیفی و شادب‌سازی محیط کتابخانه‌ها مدنظر است.

عطارها همچنین از برگزاری گردهمایی آموزشی کتابداران استان یزد در اسفندماه سال جاری خبر داد.

در ادامه چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، کارشناسان اداری و مالی، فرهنگی، انجمن‌ها، مشارکت‌ها و شهرداری‌ها، روابط عمومی، فناوری اطلاعات، امور کتابخانه‌ها و حراست این اداره کل مباحث حوزه تخصصی خود را مطرح کردند.

بحث تشکیل جلسات هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بررسی برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال 95، راه‌اندازی اینترنت رایگان در بیش از 30 کتابخانه عمومی استان تا پایان سال جاری، بررسی تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های نواحی مختلف استان در سال جاری، مباحثی در خصوص بیمه تکمیلی کارکنان در سال آینده، بررسی نحوه ارسال اخبار شهرستان‌ها به روابط عمومی اداره کل، پیگیری جدی بدهی‌های شهرداری‌های استان از سال 83 تا سال 95 در همه شهرستان‌ها و نامه‌نگاری با شهرداران مناطق مختلف برای وصول این بدهی و بیان نکات حفاطتی برای حفظ امنیت فیزیکی کتابخانه‌ها و بیان نکات حراستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال 96، از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در حاشیه این جلسه، همچنین نشست هماهنگی برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل و در خصوص برگزاری موفق و پرشور این جشنواره در استان بحث و تبادل نظر شد.

چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد در سال 95 با مصوباتی همراه بود.

رایزنی با گروه‌ها و تشکلهای مردمی در زمینه دریافت ایده‌های خلاقانه درخصوص اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی، ثبت همه فعالیت‌های عمرانی کتابخانه‌ها در سامانه «پی‌وب» نهاد کتابخانه‌های عمومی و عقد قرار داد با پیمانکار پیش از شروع عملیات عمرانی، تأکید بر ممنوعیت نصب شبکه‌های اجتماعی بر روی سیستم‌های رایانه‌ای اداری و همچنین فعالیت در این شبکه‌ها در ساعت اداری، پیگیری رؤسای شهرستان‌ها در زمینه برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان فصل زمستان، نامگذاری مجدد کتابخانه‌هایی که در استان با نام تکراری فعالیت می‌کنند و اهتمام ویژه رؤسای شهرستان‌ها در زمینه برگزاری جلسات انجمن در ماه‌های باقی مانده سال، از مهم‌ترین مصوبان این جلسه بود.

جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد در سالن کنفرانس این اداره کل و با حضور کارشناسان ستادی و رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا