امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ارتباط با آمریکا نتیجه ای جز ذلت ندارد، گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به حجاب در ایران است.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد اظهار داشت: یکی از عواملی که انسان را عقب نگاه می دارد، به گمراهی می کشاند و زندگی وی را دچار بی تکلیفی می کند، مسئله غفلت و فراموش کردن هدف از زندگی و تکلیفی است که بر دوش انسان نهاده شده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد این موضوع را نتیجه فراموشی خدا در زندگی انسان دانست و ادامه داد:در زندگی انسان اگر خالق ما در دل و قلب و جان و روحمان حضور نداشته باشد و جایگاهی را برای حضور خدای متعال درست نکنیم، از خداوند فاصله می گیریم.
وی عنوان کرد: همه ذرات وجود ما زمزمه خدایی دارند و فطرت خدایی داریم ولی اگر ما فراموش و غفلت کنیم و به زمزمه و ندای فطرتمان توجه نکرده و خدا را فراموش کنیم، به آنچه خداوند برای سعادت ما در نظر گرفته شده نمی رسیم.
امام جمعه یزد افزود: به گونه ای که نه در زندگی دنیا و نه در آخرت جایگاهی پیدا نمی کنیم و همه برنامه های زندگی به هم می ریزد، چرا که توجه کردن به چند چیز لازم است تا انسان یاد و ذکر خدا را فراموش نکند و به سعادتمندی دست پیدا کند.
ناصری بیان کرد: آیه قرآن به ما می فرماید که ای مومنینی بیاندیشید و به درون خود با نگاه سنجش و مقایسه توجه کنید تا ببینید اولا اعمال و کردار شما چطور است و بعد هم این فکر را بکنید که شما برای ماندن در این دنیا خلق نشده اید، شما برای یک جایگاه بزرگ، ماندنی و همیشگی که عظمت و بزرگی او را فقط خدا می داند و صاحب او هم خداست خلق شده اید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در این آیه به تقوا، خود نگهداری در برابر وسوسه های شیطان، مراقبت اعمال، مراقبت از گفتار و موارد دیگر سفارش شده است.
وی با بیان اینکه سفارش به تقوا هم برای همین است، گفت: هر کسی دقت بکند که اعمال و کردارش چگونه است و چه چیز برای فردای خودش می خواهد تا بتواند آنجا ترفیع درجات پیدا کند و در آخرت قرین و همراه وی باشد.
امام جمعه یزد افزود: در این آیه دوبار به تقوا سفارش شده است زیرا خداوند متعال به آن چیزی که ما انجام می دهیم آگاه است و همین نکته هم در قرآن کریم تذکر داده شده است.
ناصری خاطرنشان کرد: این آیه به ما سفارش می کند که مبادا خدا را در اعمال و کردارمان فراموش کنیم و بر اساس غفلت و گمراهی اعمال و کردارمان را انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه نتیجه این موضوع آن می شود که از رحمت و توجه خداوند محروم شویم، گفت:اشخاصی که یاد خدا و خدا را فراموش کرده باشند، طبق بیان قرآن روز قیامت کور و نابینا محشور می شوند و حتی خود این فرد هم به خداوند اعتراض می کند که من در دنیا چشم داشتم ولی چرا اینجا نابینا هستم اما در واقع وی رحمت خداوند را ندیده و نمی بیند.
وی افزود: ایمان با داشتن تقوا ثمر بخش است و نباید انسان به امید کار خیر دیگران باشد چرا که هر کسی باید برای آخرت خود و دنیای باقی خود توشه جمع آوری کند و بدی و خوبی خود را ارزیابی کند.
امام جمعه یزد عنوان کرد: باید برنامه ریزی و محاسبه نفس کنیم و به اعمال و کردار خودمان دقت کرده و از آن حساب بکشیم چرا که اگر الان انسان حساب کشی از خودش نکند، در آینده پیش خداوند باید حجلت زده باشد.
ناصری با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: عظمت، بزرگواری آن حضرت زبانزد خاص و عام بوده و دوران ایشان در زمان سه ظالم بنی عباس بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه این امام بزرگوار در سن 28 سالگی به سر برده است، گفت: با وجود اینکه اجازه نمی دادند که آن حضرت زیاد در جامعه حضور داشته باشند، هر زمانی که ایشان می توانستند در بین مردم حضور داشته باشند، مردم برای دیدنشان صف می کشیدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت امام زمان(عج)، امام حسن عسگری(ع) نائبان و نمایندگانی در نقاط مختلف تعیین کردند که به وسیله این افراد، ارتباط انسان با امام معصوم(ع) قطع نشود.
امام جمعه یزد به اینکه خداوند انسان را عزیز خلق کرده و می خواهد انسانها مومن و عزیز باشند و از ذلت به دور شوند، گفت: خداوند می خواهد انسان عبد خدا باشد نه اینکه عبد دیگران قرار بگیرد.
ناصری تصریح کرد: گاهی از اوقات انسان گناه و معصیت می کند که خودش را به ذلت بکشاند اما گاهی اوقات به سمت کارهایی می رود که او را به ذلت بکشاند مثل تمسک جستن به آمریکا و انگلیس و غربی ها و شرقی ها که سبب ذلت انسان می شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: رفتن به سمت اینها از آنجا که نگاهشان با انتظاری که ما داریم متفاوت است، سبب کوچک شدنمان می شود و آنها ما را ذلیل خود می کنند.
وی با اشاره به
 
اینکه عربستان سعودی الان با ذلت هرچه که آمریکا و اسرائیل دستور دهند را باید چشم بگوید، گفت: عربستان سعودی دلارهایش را به آمریکا می دهد ولی همیشه در ذلت هستند و نگران این موضوع می شوند که آیا فلان رئیس جمهور آمریکا با ما خوب هست یا قرار است ما را کنار بزند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تاکید می کردند که ما به هیچ عنوان نباید زیر بار چنین ذلت هایی برویم، گفت: الان در کارهایی که ما باید انجام دهیم و آمریکایی ها به ما می خواهند در این کارها به چشم حقارت نگاه کنند، ما باید هوشیار باشیم و عزت و کرامت خودمان را حفظ کنیم.
ناصری با تاکید بر اینکه عبارت دیگر امام عسگری(ع) این است اگر کسی مرکب باطل سوار شود، او را در فرودگاه پشیمانی پیاده می کند، عنوان کرد: اگر شما مرکب ظلم و باطل هست را دنبال کنیم، ما را در پشیمانی قرار می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه آمریکا در طول سالهای پس از انقلاب تلاش زیادی برای نابودی انقلاب کرده، بیان کرد: یک راه این است که آزادگی را رها کنیم و با رها کردن دین و حیثیت و استقلالمان به سمت آمریکایی ها برویم و همچون سعودی ها به بنده زرخرید آنها تبدیل شویم تا آیا مورد حمایت آنها قرار گیریم یا اینکه باز به دنبال زمین زدن ما باشند.
وی خاطرنشان کرد: در برابر این رویکرد، نسخه ای که خداوند متعال می دهد این است که در برابر این اقدامات دشمنان سست نشوید و ناراحتی خودتان را نشان ندهید.
امام جمعه یزد افزود: خداوند بیان می کند مومنان بسیار بالاتر از اینها هستند و باید با صبر و استقامت در برابر پیشرفت و موفقیت حرکت کنند تا اسلام در جهان فراگیر و همه گیر شود.
ناصری عنوان کرد: تقویت روحیه خدایی و دینی جوانان باید در تمام امور به ویژه در فعالیت های مسئولان مورد توجه قرار گیرد و باید کاری کنیم که جوانان با خداوند آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر لزوم توجه به تربیت دینی جوانان گفت: در 19 دی این بصیرت برای مردم پیدا شد و زمانی که به امام خمینی(ره) توهین شد تا شخصیت ایشان را تخریب کنند، مردم قم اعتراض کردند و نقشه طاغوت را نقش بر آب کردند.
وی افزود: مردم قم در 19 دی با بصیرت و احساس تکلیف همچون 9 دی از ولایت دفاع کردند و در برابر فتنه هایی که دشمنان به دنبال ایجاد آن بودند ایستادند تا این فتنه خنثی شد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر حجاب به سر زنهای ما باشد ارزشها حفظ می شود و اختلافات خانوادگی پیدا نمی شود و دشمنان هم با توجه به اینکه این موضوع را به درستی فهمیده اند، در راستای حذف این حجاب قدم بر می دارند.
ناصری حجاب را بالاترین کرامت برای زن دانست و خاطرنشان کرد: امروز هم باید همچون زمانی که علما و مردم به ویژه بانوان در برابر کشف حجاب ایستادگی کردند باید سعی کنند حجاب را در جامعه ترویج دهند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از مهمترین زنان را تربیت فرزندانی دانست که آینده مملکت اسلامی به عهده آنهاست، گفت: مادران مکلف هستند تربیت اولاد را به درستی انجام دهند و بعد از آن مدرسه در این تربیت دینی نقش دارند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا