کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری 742 نشست کتاب‌خوان ویژه، کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای در 9 ماهه ابتدایی سال 95 خبر داد.

یزدفردا- به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، مهدیه السادات حسینی مطلق با بیان این خبر افزود: از این تعداد نشست، 663 مورد در کتابخانه‌های استان، 46 مورد با مشارکت مدارس و 30 مورد نیز به صورت نشست کتاب‌خوان ویژه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع 4 هزار و 600 نفر از فرهیختگان، کتابداران، دانش‌آموزان، نویسندگان و دوستداران کتاب در این نشست‌ها به معرفی کتاب پرداخته‌اند که 78 درصد از این تعداد را بانوان یزدی تشکیل داده‌اند.

حسینی مطلق با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه از نشست‌های کتاب‌خوان استقبال کرده و همکاری خوبی در برگزاری این نشست‌ها داشته‌اند، بیان داشت: بیش از 2 هزار و 800 نفر از معرفی کنندگان نشست‌ها از قشر دانش‌آموز بوده‌اند که این امر نشان دهنده توجه خاص دانش‌آموزان به مقوله کتابخوانی دراستان است.

وی بانوان خانه‌دار، کتابداران و دانشجویان را از دیگر اقشار فعال در نشست‌های کتاب‌خوان استان یزد برشمرد.

این کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: از مجموع حدود 4 هزار و 600 عنوان کتابی که در نشست‌های کتاب‌خوان استان یزد معرفی شده است، از نظر طبقه‌بندی موضوعی کتاب‌های حوزه ادبیات، دین، تاریخ، دفاع مقدس و روانشناسی به ترتیب بیشترین فراوانی را از میان موضوعات مختلف داشته‌اند.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به مشارکت مردم مناطق مختلف استان در نشست‌های کتاب‌خوان اشاره کرد و گفت: پس از شهرستان یزد که میزبان 200 نشست کتاب‌خوان مختلف بوده است، شهرستان‌های اردکان، مهریز و تفت برگزار کننده بیشترین تعداد این نشست‌ها در 9 ماهه نخست سال جاری بوده‌اند.

حسینی مطلق در پایان از مشارکت چشمگیر مردم و مسئولان یزدی در نشست‌های کتاب‌خوان قدردانی و ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست‌ها بتواند میل به مطالعه و انس با کتاب را در جامعه بیش از پیش گسترش دهد.

گفتنی است، طرح ملی "کتاب‌خوان" با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی، به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی و به اجرا گذاشته شده است.

در سلسله نشست‌های این طرح، کتابداران کتابخانه‌های عمومی، نویسندگان، فرهیختگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند ضمن ثبت‌نام در طرح کتاب‌خوان، به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود بپردازند و از این طریق کتاب‌های دلخواه خود را با دیگر اهالی کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا