استاندار يزد عصر سه شنبه 14 دي ماه در نشست احزاب، تشکل‌ها و فعالان سياسي استان گفت : لازم است احزاب زبان گوياي مردم و پشتوانه سياسي، اجتماعي قوي براي ملت ايران باشند و نقش خود را در پويايي و نشاط جامعه به‌خوبی ايفا كنند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نهمين نشست احزاب، تشکل‌ها و فعالان سياسي استان با حضور «سید محمد ميرمحمدي» استاندار يزد،«محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، «عباس حيدري» مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري،«محمد محامدي» مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري و نمايندگان احزاب و تشکل‌های سياسي استان درسالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با بيان اينكه امروز احزاب و تشکل‌های سياسي نسبت به سه سال گذشته پخته‌تر عمل می‌کنند، بيان كرد: تعامل سالهاي اخير احزاب استان موجب هم انديشي و همفكري آن‌ها در رقابت‌ها و افزايش توانمندي فعالان سياسي استان شده است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: فعاليت و اظهارنظر احزاب ما بر اساس دين اسلام است و حرف اسلام نيز در راستاي منافع عمومي می‌باشد و امروز شاهد اين هستيم كه فعاليت تشکل‌های سياسي بسيار آرام و به دور از هرگونه تنشي انجام می‌شود .
وي افزود: فعاليت احزاب بايد به‌گونه‌ای باشد كه منجر به توسعه همه‌جانبه كشور و استان شود و در توسعه همه‌جانبه توسعه عمراني، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مدنظر قرار دارد.
ميرمحمدي با اشاره به مؤثر بودن سبك زندگي درست در نشاط اجتماعي خاطرنشان كرد: احزاب بايد نقش خود را در پويايي و نشاط اجتماعي به‌خوبی ايفا كنند و فضاي سلامت اجتماعي مناسب را براي جامعه به وجود آورند.


نقش  مؤثر احزاب در افزايش مشاركت مردم در انتخابات


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال آينده اشاره كرد و گفت: اگر احزاب نقش واقعي خود را ايفا كنند و به اين باور برسند كه در هر انتخاباتي مردم برنده واقعي انتخابات هستند، شاهد افزايش مشاركت و حضور مردم در انتخابات سال آينده خواهيم بود.
وي ادامه داد: احزاب و تشکل‌های سياسي می‌توانند افرادي شايسته، متعهد و آگاه را براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به مردم معرفي كنند و تحقق اين مهم توسعه متوازن شهرها و روستاها را به دنبال خواهد داشت.
عالی‌ترین مقام اجرائي استان افزود : در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري نيز فرد برگزيده بايد تسلط كامل به مسائل داخلي و خارجي كشور داشته باشد و در تعامل با دنيا، بايد بتواند جايگاه جهاني ايران را به بهترين نحو حفظ كند و ارتقا دهد.
ميرمحمدي در مورد اقدامات دولت تدبير و اميد در رابطه با مهار تورم خاطرنشان كرد : دولت يازدهم تورم را از 45 درصد به زير 10 درصد رساند و وقتي صحبت از كاهش تورم می‌شود يعني اينكه شتاب افزايش قیمت‌ها کاهش‌یافته است و در اين رابطه شايسته است احزاب مردم را آگاه كنند .


اعتمادسازي اصلی‌ترین وظيفه احزاب


استاندار يزد اعتمادسازی را اصلی‌ترین وظيفه احزاب استان دانست و بيان كرد : هر چه اعتماد مردم بيشتر جذب شود قدرت احزاب و تشکل‌های سياسي بيشتر می‌شود و پشتوانه بهتري خواهند داشت و می‌توانند در نقش‌آفرینی‌های خود موفق باشند .
ميرمحمدي با اشاره به شفاف‌سازی آمار و واقعي سازي اطلاعات در دولت تدبير و اميد گفت : در استان يزد نيز تأکیدداریم كه آمار درست و به‌صورت شفاف و بر پايه علمي به مردم ارائه شود و در همين راستا با تلاش روابط عمومي استانداري اقدامات  انجام‌شده در استان از شهريور 92 تا شهريور 94 در كتابي با عنوان ارمغان تدبير(1) در اختیار مردم، مسئولان، رسانه‌ها و فعالان هر حوزه‌ای قرارگرفته است و هرجایی كه احتمالاً اشكال و ابهامي نيز وجود داشته بررسي و رفع ابهام کرده‌ایم .
استاندار يزد در پايان سخنان خود از آغاز به فعاليت خانه احزاب استان در آینده‌ای نزديك خبر داد و اظهار اميدواري كرد : اين خانه مركز انديشه ورزي و خردورزي و راهگشاي مشكلات مردم باشد و شاهد توسعه  احزابي قوي در استان باشيم .
گفتني است در ابتداي اين نشست نمايندگان احزاب و تشکل‌های سياسي استان دیدگاه‌های خود را در رابطه با نقش احزاب در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نحوه راه‌اندازی و مديريت خانه احزاب استان مطرح كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا