موارد مرتبط حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری استان با حضور مدیرکل ارتباطات و زیرساخت استان یزد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد فاطمه دانش یزدی در این نشست عنوان کرد: دنیای امروز به شکل گریزناپذیری تبدیل به دهکده ای جهانی با ارتباط گسترده و عمیق شده است که اطلاعات و فناوری و استفاده از آن امروزه به عنوان یکی از کلیدهای اصلی در توسعه کشورها مخصوصاً کشورهای جهان سوم مطرح گردیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: از سوی دیگر توریسم نیز به فراخور گذشت زمان امروزه به عنوان صنعتی درآمدزا و نجات دهنده برای کشورهای مختلف در آمده است، به شکلی که درآمدهای حاصل از آن در برخی کشورها چندین برابر درآمدهای سرشار نفتی کشورهای دیگر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همکاری این اداره کل با اداره کل ارتباطات در راستای تعریف مسیرهای خاص گردشگری بر روی نرم افزارهای مختلف، تهیه محتوای گردشگری استان، نیازسنجی، استفاده از ابزارهای به روز دنیا و تهیه یک پروپوزال جامع گردشگری جهت ارائه به گردشگران داخلی و خارجی از جمله اقداماتی است که می تواند با همکاری این دو بخش صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با استفاده از کلیه پتانسیل ها و امکانات گردشگری منحصر به فرد استان یزد از جمله: بافت تاریخی شهر یزد، بناهای ثبتی و شاخص استان، کویرهای بکر و دست نخورده، بقاع متبرکه استان و دیگر ظرفیت های قابل تأمل بتوانیم برنامه ای جامع را تدوین نموده تا در کشور به عنوان استانی پیشتاز در عرصه گردشگری الکترونیک مطرح باشیم.

گفتنی است: در پایان جلسه مقرر گردید برنامه ریزی منظم و هدفدار با حضور کلیه صاحب نظران حوزه های مختلف گردشگری استان جهت تدوین، بهره برداری و به سرانجام رساندن برنامه های موردنیاز خاص گردشگران صورت پذیرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا