با افتتاح و آغاز به کار آسیاب سنتی و آبی یخدان میبد، یک واحد نانوایی سنتی در جوار این آسیاب تاریخی برای ارائه خدمات به گردشگران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، رسول مشتاقیان عنوان کرد: در پی افتتاح آسیاب آبی یخدان میبد که سالها در زیرزمین مدفون بود با همت و مشارکت فرمانداری شهرستان، شهرداری میبد و اداره میراث فرهنگی شهرستان، یک واحد نانوایی سنتی در ضلع شمالی آسیاب ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد افزود: آسیاب آبی یخدان میبد که در دهه های پیشین تخریب گردیده بود در ابتدای سال جاری بازسازی و مورد بهربرداری مجدد قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در میبد تعداد زیادی آسیاب آبی وجود دارد تصریح کرد: آسیاب آبی یخدان میبد چهارمین آسیابی است که در این شهرستان مرمت شده و آسیاب های باغشاهی، بیده و دوسنگی محمدآباد، آسیاب هایی هستند که قبل از آسیاب یخدان توسط اداره شهرستان میبد مورد مرمت قرار گرفته اند.

مشتاقیان عنوان کرد: سنگ این آسیاب با آب حرکت و گندم را به آرد تبدیل می کند که گردشگران و علاقمندان مراحل تبدیل گندم به آرد توسط آسیاب را می توانند از نزدیک مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این نانوایی که به صورت سنتی و با سوخت هیزم فعالیت میکند با استقبال عمومی مردم و گردشگران مواجه گردیده است و گردشگران می توانند مراحل پخت نان از آسیاب نمودن گندم تا آماده سازی نان را ببینند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا