سیصدو چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با موضوعاتی همچون، مشکلات دوربین های کنترل ترافیکی در ارسال پیامک به شهروندان ، جمع آوری متکدیان و ارائه خدمات ، ارائه لایحه پیشنهادی عوارض سال 96 شهرداری و بررسی نامه های وارده به صحن شورا،کار خود را آغار کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد- در ابتدای این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر یزد با گرامیداشت دوازدهم دی ماه ، سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دیار دارالعباده و دارالعلم یزد، به برکات مادی و معنوی این سفر اشاره کرد و گفت:  یکی از برکات این سفر افتتاح بیمارستان 244 تختی می باشد که در جهت رفاه حال شهروندان در حال ارائه خدمات می باشد.

 

در ادامه جلسه علنی شورا،  وحید رضا خبازاده یزدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ، با اشاره به اینکه دوربین های کنترل ترافیک در سطح شهر زیاد شده است و در کاهش تصادفات هم موثر می باشد، گفت:  بعد از اعمال جریمه خودروها توسط این دوربین ها ، باید در جهت ارسال پیامک و آگاهی مردم نسبت به جریمه ای که شده اند اطلاع رسانی که متاسفانه این کار انجام نمی شود و نارضایتی مردم را به همراه دارد.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با اشاره به اینکه در روز گذشته بازدید از انبارهای شهرداری انجام شده است، یادآور شد: شهرداری به این همه انبار با هزینه هایی که می شود نیاز ندارد و بهتر است که این انبارها حذف شود و بودجه آن در محل دیگری خرج شود.

وی یادآور شد:  پیشنهاد می شود شهرداری هرچه زودتر لایحه پیشنهادی عوارض را هم  به شورا ارسال کند تا در شورا هر دو بودجه و عوارض  با هم بررسی شود تا تلفبقی بتوانیم بررسی کنیم و دچار کسری بودجه نشویم.

شهردار یزد هم در ادامه ضمن تبریک 12 دی ماه سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به یزد،   مباحثی در زمینه واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان دولت را ارائه و در ادامه گزارشی از سفر به اراک ارائه نمود .

محمدرضا عظیمی زاده  در زمینه نصب دوربین ها در سطح شهر افزود: خوشبختانه در سطح شهر با نصب این دوربین ها با کاهش آمار تصادفات نسبت به قبل از نصب دوربین مواجهه شدیم که کاهش بین 60 تا70 درصدی را در برداشته است که این کاهش چشمگیر تصادفات کار بسیار خوب و پسندیده ای می باشد.

وی با اشاره به اینکه اینکه  نصب دوربین های کنترل سرعت بسیار ارزشمند است از همشهریان درخواست کرد تا با سرعت مجاز  در سطح شهر تردد نمایند چرا که  سرعت بالا تحت کنترل این دوربین ها می باشد .

شهردار یزد  در زمینه ارسال پیامک جریمه به شهروندان گفت: شهروندان باید از میزان جریمه خودرو خود در زمان اعمال قانون توسط دوربین های ترافیکی اطلاع پیدا کنند که حق طبیعی آنان است که این موضوع پیگیری و رفع خواهد شد.

در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد سید علی محمد پاکنژاد عضو شورا با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر خاتمی در چند نوبت اعلام شده که به بهره برداری خواهد رسید، گفت: بارها زمان افتتاح این پروژه اعلام شده اما از زمان اعلام آن مدتها  می گذرد و هنوز افتتاح نشده است.

شهردار یزد هم در این زمینه ضمن اشاره به کارهایی که در حال انجام است مثل احداث آبنما در بدنه زیرگذر گفت: بعد از جابجایی های که در مدیریت سازمان عمران و نوسازی شهرداری انجام شد کندی هایی در اجرای پروژه پیش آمد که مانع از افتتاح به موقع آن شد اما با تلاش و پشتکار، انشاالله در چند روز آینده این زیرگذر افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در ادامه جلسه علنی به مسئله جمع آوری متکدیان در سطح شهر اشاره و گفت: در این زمینه نیاز است که بهزیستی هم ورود پیدا کند و شهرداری به تنهایی نمیتواند متکدیان را مدیریت کند و نقش مشارکت در این زمینه بسیار کارساز می باشد.

در ادامه جلسه علنی شورا، نامه های ارجاعی به صحن شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا