رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد از اجرای مانور زلزله در راستای طرح خادم با حضور اعضا جوانان ، امدادگران هلال احمر این شهرستان در مدارس خبر داد.

به پزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / کما بناء رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد اظهار داشت : یکی از وظایف اصلی و رسالت مهم هلال احمر آموزش و آماده سازی عموم مردم برای مواقع بحرانی و حوادث از قبیل سیل زلزله و دیگر بلایای طبیعی است.

بنا افزود : هدف اصلی طرح خادم (خانواده ی آماده در مخاطرات) آمادگی و توان افزایی افراد درمراقبت از خانواده و اطرافیان ، در رویارویی با سوانح و حوادث طبیعی است. 

وی بیان کرد : مخاطب پایگاه آموزش همگانی عموم مردم هستند و می کوشیم این آموزش ها را در سطح وسیع تر (مهدکودکها، مساجد ، مدارس، کانونهای روستایی و دانشجویی) اجــرا کنیم..

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد گفت : به همین منظور مانور زلزله در راستای طرح خادم  با حضور اعضاجوانان و امدادگران هلال احمر شهرستان میبد در آموزشگاه دخترانه شاهد فاطمه الزهرا با حضور 120 نفر  اجرا شد.

ایشان اقدامات انجام شده در این مانور را آموزش دانش آموزان قبل از وقوع زلزله ، وقوع زلزله و پناهگیری صحیح ، پایان زلزله وخروج اضطراری ایمن از ساختمان  و تجمع در محل امن و ... عنوان کرد .

وی بیان داشت : هم زمان با پایان زلزله تیم های عملیاتی شامل : تیم ارزیاب - تیم واکنش سریع - تیم  جستجو و نجات در آوار  -  تیم فوریتهای درمان و ... وارد منطقه شده و طبق طرح عملیاتی مقابله با حوادث به حادثه دیدگان امداد رسانی نمودند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا