سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از برگزاری مانور زلزله به همت کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ حسین مجیبی فر سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با انجام مانور زلزله آمادگی خود را در زمان وقوع بلایای طبیعی نشان دادند .

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: به مناسبت ۵ دی سالروز زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و به همت اعضا کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد ، دوره های آموزشی با هدف آشنایی و راه های کاهش آسیب در هنگام وقوع زلزله شامل پناه گیری ، خروج ایمن ، کمکهای اولیه و اقدامات پس از آن توسط مربیان جمعیت هلال احمر برای دانشجویان این دانشگاه ارائه گردید که با توجه به حضور این قشر از جامعه در مدارس به عنوان معلمان سال های آینده می تواند نقش چشمگیری در فرهنگ سازی و کاهش سطح آسیب در هنگام وقوع بلایا و حوادث و پس از آن را داشته باشد.

مجیبی فر با اشاره به انجام مانور زلزله با مشارکت دانشجویان بر اساس آموزش های ارائه شده در محوطه دانشگاه گفت: در این مانور که با نظارت مسئولین و کارشناسان دانشگاه ، جمعیت هلال احمر و اداره کل مدیریت بحران استانداری صورت پذیرفت ، فعالیت و مشارکت مثبت و پور شور دانشجویان ، مورد توجه و تحسین ناظران قرار گرفت .

وی در پایان، با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی در عرصه‌های مختلف مفید فایده است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک رکن در امور امداد و نجات است و مشارکت دانشجویان در این برنامه ها می‌تواند مثمر ثمر باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا