پنجمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس شهرستان اشکذر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / اعظم شهرستانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر اظهار داشت : پنجمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس متوسطه دوره اول توسط جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر با بیان این‌که طرح ملی دادرسی کوتاه شده از جمله دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است، تصریح کرد: این طرح از سوی سازمان جوانان هلال احمر کشور و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان یزد اجرایی شده است.

"شهرستانی"  با اشاره به این‌که در طرح دادرسی، دانش‌آموزان در مدت هشت ساعت با مهارت‌های امدادی آشنا می‌شوند، افزود: مباحث همگانی امداد و کمک‌های اولیه، اقدامات حین، قبل و بعد از وقوع حوادث طبیعی، پناهگیری و تخلیه اضطراری در زلزله از جمله موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این طرح آموزش می‌بینند.

این مقام مسئول با بیان این‌که این آموزش اولیه می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز آموزش‌های تکمیلی امداد و نجات دانش‌آموزان باشد، متذکر شد: خانواده‌ها باید با نام‌نویسی نوجوانان و جوانان در کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در زمان اوقات فراغت به رشد علمی و امدادی آنان کمک کنند.

افزودنی است این طرح در چهار دوره گذشته  خود با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان برگزار و درنوع خود طرحی موفق و مفید بوده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا