برنامه جنگلانه به مدت یک روز با حضور بشردوستان علاقه مند و کانون جوانان هلال احمر شهرستان اردکان به محیط‌زیست برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان اظهار داشت : هدف از اجرای این طرح توسط جوانان که کوچکترین قدم در راه محیط زیست برداشته اند ، حفظ و احیای جنگل‌های آسیب ‌دیده، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی جوانان به‌ویژه جوامع محلی در تازه داشتن و نگهداری از رویشگاه‌های جنگلی، مرتعی، همچنین گونه‌های گیاهی بومی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت : این جنگل یاری با حضور جوانان در سطح شهرستان صورت گرفت که جوانان با اجرای این طرح جایگاه واقعی و نقش جوانان در حفاظت از محیط زیست را معرفی و به نمایش گذاشتند.

کمال آبادی که اجرای این طرح را ابتکاری از جوانان در حمایت از محیط زیست و حفظ مراتع دانست عنوان داشت : شاید اعتبارات دولتی نتواند جواب گو باشد و برای حفظ وگسترش جنگل و پوشش گیاهی مسئولین باید برای جوانان مشوق و همراه باشندو در زمینه هایی فعالیت بیشتر شود که برای جوانان جذابیت و حس مشارکتی بیشتری ایجاد نماید که می توان به کاشت  گونه های مثبت همراه با گیاهان دارویی اشاره نمود که هم فرهنگ سازی شود وهم اینکه جوانی که برای کشت فعالیت نموده بیشتر حافظ و قدردان این پوشش و مانع تخریب توسط دیگر شهروندان نیز می شود.

او فرهنگ سازی را امری دراز مدت دانست و گفت آنقدر باید تکرار شود که دیگر گروهها و قشرهای مختلف هم در این گونه طرح ها مشارکت بیشتر نمایند

 این طرح با حضور و گستردگی زیاد برپا گردید و حال و هوای خاصی داشت امید که همچنان علاقه مندی و اهمیت بخشیدن به مساله مهم پوشش گیاهی در اولویت امور همگان بخصوص همه جوانان  باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا