دوره کشوری ارزیابی تغذیه و مامایی در بحران به میزبانی جمعیت هلال احمر استان یزد امروز یکشنبه در تالار فرهنگیان یزد آغاز شد.

یزدفردا- به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور در این همایش با اشاره به تشکیل تیم مراقبت های بهداشتی در این جمعیت گفت: برای آماده سازی این تیم ها برای اقدامات مداخله ای و خدمات رسانی در مواقع بحران دوره های آموزشی های مختلف برگزار می شود.

افشین علیخانی با بیان اینکه تیم های یاد شده شامل پرستار ، پزشک، کارشناس بهداشت محیط و روان است اظهار کرد: همچنین برای کسب مهارت این تیم ها مانورهای مختلفی در طول سال از سوی جمعیت هلال احمر برپا می شود.
وی با بیان اینکه هلال احمر اهداف بزرگی از جمله تسکین آلام بشری را دنبال می کند افزود: مهمترین اصل برای این جمعیت آن است که هیچکس در هیچ جای جهان آسیب نبیند و همواره از امنیت و زندگی سالم و ایمن برخوردار باشد.
در کارگاه آموزشی منطقه ای تغدیه و مامایی، کارشناسان تغذیه و مامایی معاونت درمان و توان بخشی جمعیت هلال احمر استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان، قزوین و یزد حضور دارند.

در این کارگاه دو روزه در زمینه مراقبت نوزادان و مادران باردار در هنگام بحران و امداد رسانی بحث و تبادل نظر می شود و هدف از برگزاری آن خدمت رسانی بهتر در حوادث توسط امدادگران هلال احمر و انتقال تجربیات اعلام شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا