مهران فاطمی جغرافی دان و اقلیم شناس یزدی

یزدفردا :مهران فاطمی :بر اساس یک سنت قدیمی همه احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و حتی افراد برای حضور در گردونه انتخابات بر شعار"  حضور پر رنگتر زنان در عرصه‌های سیاسی و مدیریت کلان کشور " تاکید می نمایند. شعارهایی که در روزهای داغ انتخاباتی و تبلیغاتی مدام تکرار شده، اما خیلی زود در "افق محو می شوند"!
این شعار توخالی در سطح ملی و استانی به گونه ای برجسته شد که نوعا برخی از رسانه ها ی  بنفش  با ذوق و شوق خبر از انتصاب یک زن  برای تصدی سکان استانداری یزد دادند وحتی در روز25 دسامبر مصادف با 5 آذر سال جاری با شعار"دنیا را نارنجی کن" بر تبعیض جنسیتی مرثیه ها سرودند!
اما امروز همان دوستانی که در استفاده ابزاری از این شعار ید طولایی داشته اند انتصاب یک زن با سابقه ،کارشناس ، پژوهشگرو آشنای به بافتهای تاریخی یزد را به سمت مدیرکل میراث فرهنگی بر نمی تابند و کوس مخالفت سر می دهند همان سازمانی که امروزه یک زن جغرافیدان تولیت آن را در سطح ملی برعهده دارد!
نگارنده نفیا یا اثباتا در خصوص انتصاب فرد مذکورنظری نداشته و ندارم منتها این پارادکس و تناقض را نوعی توهین به مقام والای زنان متدین ،عفیف،فرهیخته و دانای یزدی دانسته وخطاب به انجمن ها و تشکلهای داعیه دار حقوق زنان دارالعباده معروض می دارم که جایگاه و مختصات شما در این نامعادله و پارادکس آشکار کجاست؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا