مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد گفت: حقوق شهروندی به فرهنگ شهروندی ارتقاءیافته است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست حفظ و صيانت از حقوق شهروندی و شورای فرهنگ عمومی در شهرستان خاتم گفت: حقوق شهروندی مسئله‌ای نیست که بگوییم امروز شروع و فردا خاتمه می‌یابد بلكه همواره خدماتی که ارائه می‌شود باید در چارچوب حقوق شهروندی باشد.
«مجید جوادیان زاده» ادامه داد: بحث توسعه اجتماعی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن رضایت‌مندی از زندگی اجتماعی، رفاهی و معیشتی است و رضایتمندی در حقوق شهروندی زمانی محقق می‌شود که مردم ازنظر اجتماعی هیچ فاصله‌ای با يكديگر نداشته باشند.
جوادیان زاده اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید فرهنگ‌سازی مناسبی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و تکریم آن انجام‌شده و ستادی تحت عنوان ستاد صیانت از حریم حقوق شهروندی در سطوح مختلف ملي، استاني و شهرستاني تشكيل گرديده است.
 فرماندار خاتم نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج گفت: در بحث صیانت از حقوق شهروندی بازرسی‌هایی که توسط دفتر ارزیابی عملکرد استانداری انجام‌شده حكايت از بهبود تکریم ارباب‌رجوع و حقوق مردم در شهرستان خاتم دارد.
 «محمد زاده رحمانی» افزود: بهترین کاری که می‌توان برای هر شهروند انجام داد این است که سعی شود تا سطح معیشت او ارتقاء دهيم.
وی همچنین حضور قابل‌توجه مدیران استاني در شهرستان خاتم را که با هماهنگی و پيگيري فرمانداری اين شهرستان صورت می‌گیرد را در جهت تکریم حقوق شهروندی و رسيدگي به مشكلات شهروندان مؤثر دانست.
زاده رحماني اظهار داشت: با اجرای طرح جامع تحول نظام سلامت در دولت تدبير و اميد، شکایت‌های مردم در این زمینه کاهش داشته و وضعيت بهداشت و درمان بهبودیافته است.
 وی در پايان سخنانش خواستار شد: زمینه‌ای فراهم شود كه علاوه بر مراجعه حضوري، هم در سایت فرمانداری وادارت و هم در گروه‌های اجتماعي دسترسی مردم به مسئولان جهت رفع مشکلات و بيان دیدگاه‌ها و نقطه نظراتشان آسان‌تر شود.
گفتني است مدیرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در سفر به شهرستان خاتم همچنين از موسسه «صبح هدايت» و مركز مشاوره «تيام» بازديد كرد و در جريان فعالیت‌ها و مشكلات اين تشکل‌ها قرار گرفت و با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان از نمايشگاه كتاب بازديد نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا