با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی تأسیسات اقامتی، پذیرایی و مجموعه های گردشگری و تفریحی در شهرستان اردکان احداث می شود.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل طی بازدید از پروژه های سرمایه گذاری شهرستان اردکان عنوان کرد: سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری شهرستان آهنگ کندی داشته است که حل این موضوع تعامل و همکاری مسئولین شهرستان و استان از یک سو و بخش خصوصی از سوی دیگر را می طلبد.

محمدرضا نصیری افزود: این شهرستان نیازمند تاسیسات اقامتی و پذیرایی و مجموعه های گردشگری و تفریحی نظیر هتل، رستوران سنتی، تالار پذیرایی، تفرجگاه و سایر مکانهای تفریحی و گردشگری می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: برخی از این نیازها در داخل بافت تاریخی اردکان می تواند با حفظ وضعیت موجود بافت برنامه ریزی و ایجاد گردد و برخی دیگر در مکانهای مناسب حاشیه شهر و روستاهای گردشگری شهرستان قابلیت اجرا دارد.

این مقام مسئول در دیدار با معاون فرماندار اردکان گفت: بخش خرانق با وجود کاروانسرا، قلعه، منارجنبان و کویر زرین از بی نظیرترین مناطق گردشگری ایران است که بهره گیری مناسب از آن به عمل نیامده است و لازم است نقشه راه مناسبی برای آن تعریف کرد تا امکان بهره برداری مناسب از آب انبارها، حمام و سایر اماکن موجود در بافت تاریخی شهرستان مهیا شود.

نصیری همچنین با توجه به ویژگی بخش عقدا و بافت تاریخی مناسب این شهر لزوم پیگیری ثبت بافت تاریخی عقدا و برنامه ریزی جهت ایجاد تاسیسات گردشگری و کمپ گردشگری با وجود روستاهای هدف گردشگری مانند روستای  زرجوع در این بخش را خواستار شد.

لازم به ذکر است: شهرستان اردکان دارای 50 هکتار بافت تاریخی زیبا و دیدنی است که پتانسیل عمده ای جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد و با برنامه ریزی صحیح می توان بالاترین بهره برداری را از آن به عمل آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا