دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با پیام تسلیت رئیس شورای اسلامي شهر یزد به خانواده های دردكشيده حادثه منا آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر يزد- در ادامه حجت الاسلام شیخ عباس زارع از مردم دارالعباده شهریزدبه علت حضورباشکوه درمراسم تشیيع پیکرحاج حسن دانش قاری برتر و بین المللی کشورمان تشکر کردند و برای خانواده وی صبر جمیل را از پیشگاه خداوند خواستار شد.

وی در ادامه  ضمن محکوم کردن این جنایات، از مقامات دولتی خواست تا پیگیر علت سانحه منا باشند و از حقوق ملت ایران در برابر این جنایات دفاع کنند.

سیده حمیده وزیری نائب رییس شوراي اسلامي شهر يزد در سخنان پيش از دستور خود، با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم و اياب ذهاب آنان به مدرسه ، از شهردار خواست تا در صورت امکان بلیط اتوبوس رایگان برای این دانش آموزان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز مبرم مردم به فرهنگسرا، از شهردارخواست تا تسریع در اجرای عملیات عمرانی در فرهنگسرای بهمن در دستور کار قرار بگیرد و این مکان هر چه سريعترآماده بهره برداری شود.

امیرحسین رادمنش دیگر عضو شوراي اسلامي شهر يزد در این جلسه ضمن تشکر از ستاد مبشرغدیر و بنیاد ملی نهج البلاغه یزد دربرگزاری این مراسم ها گفت : گنگره بين المللي نهج البلاغه که به میزبانی یزد برگزار شد، بسیار عالی بود وتعداد زیادی مقاله به این کنگره ارسال و داوری شد و در این کنگره نمایشگاه کتاب با گسترده موضوعات متنوع برگزار گرديد که جای تقدیر و تشکر دارد.

شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم با اشاره به برگزاري این کنگره در مسجد جامع، گفت: برگزاری این کنگره مهم در مسجد جامع نشان داد که این مکان مقدس می تواند مکانی بسیار خوبی برای نشان دادن فرهنگ وتمدن اصیل یزدی و مذهب شیعی  باشد.

محمدرضاعظیمی زاده شهردار یزد در این جلسه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان جان باختگان حادثه منا، گزارشی از سفر به مجارستان را در صحن علنی شورا ارائه داد.

وی بازدید از کارخانه کمپوست یکی از شهرهای مجارستان  و برگزاری جلسه با انجمن دوستی ایران و مجارستان رااز مهمترین دستاوردهای سفر اعلام کرد و افزود: در این زمینه سعی گرديد از تجربیات کارشناسان و مسئولین كارخانه بازديد شده برای کارخانه كمپوست شهرداری یزد استفاده شود.

در ادامه جلسه علنی شورا، دكترطالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری به همراه مهندس جوادیان مدیر کل امور اجتماعی استانداری در جلسه حضور يافتند و تعامل و همکاری مناسب بین شهرداری و ادارات از مهمترین مباحث این دیدار بود.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: برای داشتن شهری آباد و زیبا نیازمند همکاری تمامی ادارات با یکدیگر می باشد که در حال حاضر این همکاری وجود دارد و تلاش مي شود تا  پیگیری های لازم برای همکاری و تعامل بیشتر صورت پذیرد.

همچنین مهندس جوادیان مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، دو طرح را به شورای اسلامی شهر یزد با عنوان، برنامه شهر خلاق یونسکو و جشنواره بین المللی سینما و معماری ارائه داد.

به گفته مهندس جوادیان طرح شهر خلاق یونسکو با هدف، برجسته شدن شهر با ویژگی های خاصی که شهر دارد، انجام می شود و شاخص های شهر یزد در این طرح به یونسکو معرفی می شود تا در شبکه شهرهای خلاق  یونسکو قرار بگیرد.

وی در ادامه به توضیح طرح جشنواره بین المللی سینما و معماری اشاره کرد و افزود: این طرح برند سینمایی یک شهر را مشخص می کند و با توجه به معماری سنتی شهر یزد می توان روی این برند و در یک حوزه مشخص کار کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا