استاندار یزد در دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان ابرکوه گفت: این شهرستان به لحاظ جاذبه های طبیعی و تاریخی از ظرفیتهای فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی و جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنجشنبه 12 شهریور ماه دیدار استاندار یزد با نخبگان شهرستان ابرکوه با حضور استاندار یزد، سرپرست معاونت اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ، مدیرکل حوزه استاندار، امام جمعه و فرماندار شهرستان ابرکوه و جمعی از فرهیختگان این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه به ارائه گزارش دستگاههای مختلف اجرایی استان در هفته دولت به مردم و رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این هفته به فضل الهی 292 پروژه و طرح در حوزه های مختلف با اعتباری بالغ بر 1970 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در شهرستان ابرکوه نیز 5 پروژه مهم با اعتباری نزدیک به صد میلیارد ریال افتتاح گردیده است .
"سیدمحمد میرمحمدی" با عنوان اینکه شهرستان ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است ادامه داد : این شهرستان با وجود قدمگاه حضرت امام رضا (ع)، سرو کهن ابرکوه بعنوان ذخیره ژنتیکی ارزشمند منابع طبیعی و وجود آثار تاریخی از جمله گنبد عالی که اولین میراث تاریخی است که در استان یزد به ثبت ملی رسیده است، ظرفیتها و جاذبه های فراوانی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و باید از این پتانسیل در جهت توسعه شهرستان ابرکوه بهره برداری شود.
وی به توفیقات دولت تدبیر و امید در عرصه های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود : پیروزی دولت در مذاکره هسته ای، مهار تورم لجام گسیخته و اجرای موفق طرح نظام سلامت از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد : تیم هوشمند مذاکراه کننده هسته ای ایران در سایه حمایتهای مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب ، تدابیر ریاست محترم جمهور و صبوری مردم ایران توانست به پیروزی دست یابد و مردم جهان ایران را به عنوان کشوری اهل منطق و اهل تعامل و گفت و گو شناختند.

"میرمحمدی" اظهار داشت: دولت یازدهم همچنین توانست تورم لجام گسیخته بیش از چهل درصدی را به زیر 15 درصد کاهش دهد و همچنین با اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور بیش از ده میلیون نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به هشت محور اساسی برنامه ریزی های مسئولین ارشد استان در خدمت به مردم اشاره و عنوان کرد : اصلی ترین مسئله و محور برنامه ریزی مسئله آب و کم آبی استان است که در این رابطه بحث انتقال آب استان یزد از سد بهشت آباد با تخصیص 150 میلیون مترمکعب آب اجرا گردیده و با حضور وزیر نیرو تکمیل این پروژه مورد تأکید قرارگرفته است.
" میرمحمدی " محور مهم دیگر استان را حوزه صنعت و معدن دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بحث خام فروشی است که تلاش شده از آن جلوگیری نماییم و بعنوان نمونه در شهرستان بافق چهار واحد صنعتی جوار معدنی در حال مستقر شدن می باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان محور دیگر برنامه ریزی های خود را حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و خاطرنشان کرد : طرح ساماندهی بافت تاریخی عملیات اجرایی شدن خود را می گذارند و در زمینه جذب گردشگر نیز رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که این آمار از 12 هزار نفر گردشگر خارجی در سال 91 به 60 هزار نفر در سال گذشته رسیده است.
"میرمحمدی " محور فرهنگی و هنری استان را یکی دیگر از محورهای اصلی استان عنوان کرد و ادامه داد : در این زمینه نقشه راه توسعه فرهنگی استان تهیه و عملیات اجرایی شدن آن آغاز شده است.
استاندار یزد افزود : یکی از موارد اساسی در استان حوزه پارکهای علم و فناوری می باشد که در این زمینه منطقه ویژه علم و فناوری در استان به تصویب رسیده و در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در حوزه صادرات فناوری به دست آورده ایم.
وی به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و گفت : یکی دیگر از محورهای اصلی استان حوزه بهداشت، درمان و سلامت مردم می باشد و در حال حاضر هشتاد هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته اند.
"میرمحمدی" محور اساسی دیگر استان را انرژی خورشیدی دانست و اظهار داشت : استان یزد می تواند در استفاده از انرژی خورشیدی پیشتاز باشد و در حال حاضر در حوزه استفاده از این انرژی شش شرکت درخواست خود را برای تولید 690 مگاوات انرژی ارائه داده اند که مجوزهای لازم آن صادر شده است .
استاندار یزد در پایان سخنان خود منابع طبیعی و محیط زیست استان را هشتمین محور مهم استان دانست و تصریح کرد : در سال گذشته در استان یزد هزار و پانصد هکتار پوشش گیاهی، فضای سبز و پارکهای جنگلی ایجاد گردیده و همچنین 50 هکتار به سطح پارکهای شهری استان اضافه شده است.


آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی منحصربفرد در شهرستان ابرکوه


در ابتدای نشست مشترک استاندار یزد با نخبگان و فرهیختگان شهرستان ابرکوه فرماندار این شهرستان مردم شهرستان ابرکوه را مردمی ولایتمدار ، بااصالت و همدل و همراه با دولت دانست و گفت : شهرستان ابرکوه از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی منحصربفردی از جمله سرو چهارهزار ساله ابرکوه، گنبدعالی و مجموعه تاریخی خانه آقازاده برخوردار است.
"سیدنبی رسولی" همچنین به ظرفیتهای شهرستان ابرکوه در حوزه های مختلف اشاره کرد و خواستار رسیدگی و توجه ویژه مسئولین استان در رفع محرومیت های این شهرستان به ویژه در بخش سلامت و کشاورزی شد.
در پایان این نشست صمیمی جمعی از نخبگان و فرهیختگان شهرستان ابرکوه به بیان دیدگاههای خود و طرح مسائل و مشکلاتشان با استاندار یزد پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا