معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد در جمع خبرنگاران گفت: در راستاي شفاف سازي قيمت ميوه در ميوه فروشي ها اين واحدها ملزم به ارائه پرينت به مشتريان در هنگام خريد هستند.

به گزارش روابط عمومي فرماندار يزد، " افسانه شهابي پور " در نشست خبري فرماندار يزد با اصحاب رسانه كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط معاونت برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري در يك سال گذشته اظهار داشت: يكي از مهمترين موضوعاتي كه در اين مدت مد نظر بوده برگزاري جلسات منظم كارگروه آرد و نان شهرستان و پيگيري براي اجراي اين مصوبات بوده است.

معاون برنامه ريزي،‌ اداري و مالي فرماندار يزد با بيان اينكه نظات بر واحدهاي نانوايي در سطح شهرستان با جديت در حال انجام است افزود: تيم بازرسي با حضور نمايندگان فرمانداري، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحاديه صنف نانوايان و مركز بهداشت تشكيل شده و تا كنون چندين بار از واحدهايي نانوايي بازديد نموده اندو

وي اضافه كرد: در اين بازديد ها بازرسين مربوطه ارتقاي کيفيت و نيز رعايت استانداردهاي مورد نظر از جمله وزن قانوني، عدم استفاده از جوش شيرين و ساير افزودني‌هاي غيرمجاز، رعايت موازين بهداشتي، ساعت كاري و نرخ را مدنظر دارند.

" شهابي پور " با اعلام اينكه از سال گذشته تا كنون 350 نفر از نانوايان تحت آموزش هاي تئوري و عملي حرفه نانوايي قرار گرفته اند خاطرنشان كرد: نانوايان بايد آموزش هاي لازم را در راستاي افزايش كيفيت نان فرا بگيرند.

وي در ادامه تصريح كرد: در سال گذشته با تلاش اداره كل غله و با عامليت يكي از بانك ها توزيع آرد نانوايي هاي در شهرستان يزد در قالب يك سامانه بوده كه اين خود ميزان قابل توجهي از تخلفات را كاهش داده است.

معاون برنامه ريزي،‌ اداري و مالي فرماندار يزد ابراز داشت: با توجه به رعايت مسائل بهداشتي كليه نانوايي هاي مجهز به سيستم كارتخوان شده اند.

" شهابي پور" در ادامه اظهار داشت: در راستاي شفاف سازي قيمت ميوه در ميوه فروشي ها اين واحدها ملزم به ارائه پرينت به مشتريان در هنگام خريد هستند.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد تصريح كرد: با اجراي اين طرح كليه عرضه كنندگان ميوه و تره بار موظف به درج مشخصات كالاي فروخته شده ( ميوه و تره بار ) اعم از نوع ، درجه ، قيمت و.... در فاكتورها هستند.

وي افزود: تاكنون بازرسي هاي از ميادين ميوه و تره بار يزد و شاهديه صورت گرفته و در صورت تخلف در مورد قيمت ها با متخلفين برخورد قانوني صورت گرفته است.

" شهابي پور " در بخشي ديگر با اشاره به پيگيري هاي فرمانداري در خصوص ساماندهي كارگران ساختماني سطح شهر يزد گفت: ساماندهي كارگران ساختماني شهر يزد يكي از مطالبات جدي مردم بوده و ما نيز براساس آن اين موضوع را در جلسات متعدد پيگيري نموده ايم.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد در پايان خاطرنشان كرد: متأسفانه در اين زمينه محدوديت و خلاء هاي قانوني وجود دارد كه اميدواريم با رفع آن اين مهم هر چه زودتر در شهرستان يزد اجرايي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا